Gå til innhold

Ferie i uke 27, forhåndsregler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg og min kjære skal på ferie i en uke til Hellas når jeg er 27 uker på vei,...

Er det noe spesielt jeg bør tenke på? har reist mye tidligere, men aldrig når jeg har vært gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,du må passe på å nyte den aller siste ferien uten barn på åresvis,he-he!

Hellas er nok ganske trygt,bare hold deg til pasteuriserte melkeprodukter om du skal innta no sånt,og få alt godt stekt,helst nylaga,ikke sånn buffet-mat(mener ikke frokost og sånn da,men varm mat) Ellers er det vel bare å nyte ferien:-)

God tur,din heldiggris!

Skrevet

Du kan da leve ganske normalt da.

Husk å kun drikke flaskevann, prøve å unngå isbiter i drikken.

Passe på at maten er gjennomstekt/ordentlig kokt og sørg for god håndhygiene

Kjøp med deg antibakterielle servietter/flytende vask som du får på apoteket. Jeg brukte det til å tørke av toalettene med samt vaske hender med når vi var ute på tur og ute og spiste.

Ellers gjelder samme forhåndsregler for mat som du må ta her hjemme i Norge.

Nettopp vært 1 uke i Azorene og det gikk kjempefint. Ikke fått mageproblemer el noe slikt. Var 25 uker da vi dro.

Godt tur :-)

Skrevet

Ang. pasturisert melk - Du kan ikke regne med at fetaosten i hellas er laget av pasturisert melk, så vær forsiktig med den.

Ellers enig med tidilgere innlegg - unngå isbiter, drikk vann på flaske, ha godt stekt kjøtt og ikke spis salaten dersom du er usikker på om den er vasket godt.

Var i Tyrkia for noen uker siden (uke 20) og det gikk kjempefint. Storkoste meg. Tok for sikkerhetsskyld en ny toxotest 3 uker etter jeg kom hjem. Legen var enig i at det var lurt :o)

Skrevet

hvordan tar man en sånn test? er det noe man kan gjøre selv?

Skrevet

Hei.

Hellas er relativt trygt land. Jeg var der i ferien og var tidlig gravid uke 10-12. Som ei skriver her så ikke spis feta ost der. Det turde nå ikke jeg. Salat spiste jeg på restaurant da jeg så det var skrelt og skylt.Ellers så fikk man jo isbiter i drikken hele tiden overalt. Det var hetebølge også så måtte drikke 5 l væske i døgnet. dette gikk fint!

Et annet tips. IKKE bad i basseng pga alle bakteriene der. bad heller i sjøen.

Var på ul uka etter at jeg kom hjem og alt var vel.

God ferie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...