Gå til innhold

Hva er fordelene/ulempene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ved at arb.giver betaler ut permisjonspengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur det bare er fordeler jeg.. da får du: sånn jeg har forstått det... full feriepengeopptjening, hele lønna di (avhengig av dekningsgraden på permisjonen) selv om du tjener over 6G

men sjekk det for sikkerhetskyld :)

Skrevet

Vet du om mannen min kan motta permisjonspenger gjennom sin arb. plass, selvom jeg får den gjennom NAV? Vet du også hvor jeg kan lese mer om akkurat dette?

Skrevet

Dessverre så vet jeg ikke hvor du kan lese - annet enn at du kan lete på nav sine sider.. eller høre med arbeidsgiver da

jeg får fra arbeidsgiver mens jeg mener sambo kommer til å motta fra nav så jeg trur det er fullt mulig det du spør om.. men husk at dere må fylle ut de rette skjemaene da :)

dere må begge søke til nav og han må i tillegg sende inn papirer via arbeidsgiver.. men dette hjelper de deg med på nav så det blir riktig!!

Skrevet

Tror det kommer an på praksisen på hans arb.plass etter som hva jeg har skjønt - tror ikke det skal ha noe å gjøre med hvordan du får dine penger utbetalt....i allefall fikk samboer beskjed av jobben sin at de batelte ut hans - uten at de visste noe om hvordan jeg får mine (jeg får fra arb.giver også).

Skrevet

Feriepenger under hele permisjonen er IKKE garantert selv om man får lønn fra arb.giver. Det spørs på tariffavtalen deres og om du/dere er organisert.... Økonomiforbundet har en slik avtale, men du må ha vært fast ansatt i minimum 6 mnd FØR permisjonen tar til for å ha rett til feriepenger under hele perioden. Da får man det SELV om NAV betaler lønn, men arbgiver må da beregne ut feriepenger selv, og får det refundert av NAV etter utbetaling.

Lykke til

Skrevet

ok - den visste jeg ikke.. håper jeg får da (har vært ansatt over 6 mnd)

Skrevet

Bøyer meg i støvet hvis jeg tar feil, men er rimelig sikker på at det fungerer slik, har jobbet litt med lønn, problemet er at regelverk endres så ofte :o)

Men regelen er vel slik at for deg som arbeidstaker skal det ikke utgjøre noe forskjell HVEM som betaler ut pengene. Det som kan være ulempen med NAV er om du sender inn søknad om permisjonspenger så sent at du må "Vente" på lønna di. Arbeidsgiver vil jo kjøre lønn som normalt hele perioden, men NAV må beregne og kontrollere og godkjenne først.. Men da kan man jo "risikere" å få dobbel lønn v/første utbetaling isåfall :o)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...