Gå til innhold

Dere som tar sit-ups, hvor mange..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange tar dere??

Og hvor ofte?

Hjelper det??

Må en ligge på en flatt underlag, eller går det bra i senga? Litt enklere å huske om en tar det før en står opp i senga...

Og kan det gjøres feil?? Nå synst jeg det er så lett å ta 60 stk, tidligere var det et kav, så jeg lurer jo på om jeg gjør noe feil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta sit-ups i sengen. Ligg heller på en litt hardere flate, som gulv. Det varierer hvor ofte jeg tar sit-ups... Men det er i hvert fall minst 2 ganger om dagen. Hvorvidt det hjelper? Såklart, all trening hjelper på muskler samt fasong. Det varierer hvor mange jeg tar. Men minst 70.

Det blir enklere og enklere å ta sit-ups jo mer trent du er. Det er jo en måte man må gjøre det på. Ikke støtt hode med hender, og la magen arbeide for å løfte kroppen.

Skrevet

Tar så mange som onde onde instruktøren på F&S beordrer oss til...hihihi

Skrevet

Ødelegger jeg det da?? Er nemlig redd at det kommer til å stoppe opp om jeg må ned på et gulv...det er nemlig ikke plass på soverommet, så da må jeg ut på gangen....

Skrevet

igger på liggeunderlag på gulvet. tar 100 stk, og det er ikke anstrengende hvis jeg ikke virkelig tar i liksom.. men det err jo vitsen da...

får nok ikke full effekt i senga...

Skrevet

Synes 2 stups i året holder. Men før når jeg trente styrke tok jeg 500 ett par ganger i uka. Tar flere typer slik at det går på hele settet med magemuskler.

Skrevet

Nå hadde jeg forresten vært utslitt etter 20 stk. Man tar det man klarer og ikke så mange at man ikke er helt funksjonhemmet dagene etterpå.

Skrevet

bena på gulvet eller opp?? å så har jeg veldig vond nakke, og da er det VELDIG vondt om jeg løfter hodet høyt, samme hirkning om jeg bare løfter det litt?? Og magen skal presses mot gulvet?

Ble så usikker nå, har aldri likt sit ups, men med den magen min, så....er det visst ingen vei unna, sukk.

Skrevet

Ligger du i sengen får det ikke samme effekt og du kunne likesågodt bare droppet det hele.

Når du tar situps skal korsryggen presses ned i gulvet. Jeg synes bena i gulvet er best...

Det er magen som skal jobbe og løfte hodet ditt. Du skal ikke løfte hodet ditt med hender eller noe sånt noe...

Du kan jo variere litt med hva slags type sit-ups du tar... Meld deg på en styrketrening eller aerobic time eller noe sånt... Så kan du lære litt flere teknikker og, om du ikke har dem inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...