Gå til innhold

hvilken bil har dere og hvor romslig er den

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Kia Carnival 7 seters, og er MEGET fornóyd med den. Lite bagasjerom, men veldig god plass inne, samt at man kan ta ut seter etter behov, og slik oxo fá mer plass. Har dratt pá ferie, 2 voksne og 5 unger med den, samt bagasje, og det var ikke noe problem med plassen :o)

Skrevet

Vi har wv passat. Kjemperomslig bil. Masse plass i bagasjerommet også.

Skrevet

Vi har en Caravelle, 8 seter, og den er veldig romslig.

Skrevet

Jeg har 91-model polo, og den er IKKE romslig.....hehe

Men det var nok ikke det du ville vite : )

Skrevet

jo, vil gjerne vite hva jeg ikke skal kjøpe også haster litt, for vi har bare en bil og trenger ofte to..... Den vi har nå er en sedan med altfor liten plass, så lenge gullet sitter bakovervendt sitter jeg med fjeset trykt inni frontruta. Så vil helst ha en stasjonsvogn med bra plass i baksetet....

Skrevet

Vi har en BMW 523 stasjonsvogn. Kjempe romslig og god plass til mye. Kjempe fornøyd med den bilen.

Vi har også en chrysler stratus men der har sambo sub i hele bagasjerommet så der kan vi bare glemme å få med vogn

Skrevet

BMW X 5 den er det god plass i og en BMW 3-serie stasjonsvogn som det er ok til liten plass i.

Skrevet

Vi har en Ford S-max, og den er vi veldig godt fornøyd med, plass til alt vi trenger, inkl. både barnevogn, bikkje og bagasje.

Tidligere hadde vi en Ford Mondeo, stasjonsvogn. Den var vi også godt fornøyd med, veldig god bagasjeplass i den også.

En annen fordel med disse bilene, er at vi har hatt innmari god plass til barnesete. Både i Mondeoen og S-maxen hadde/har vi HTS BeSafe iZi Combi bakovervendt bak passasjersetet, og i begge disse bilene har da passasjersetet stått i bakerste posisjon. Det gir veldig god plass i forsetet. I S-maxen er det enda en fin ting; baksetet består av tre individuelle seter, som kan justeres framover og bakover, og vinkelen på ryggen kan justeres individuelt.

Skrevet

har pekt meg ut enten en mondeo eller en volvo v40, men har ikke helt klart å bestemme meg ennå... Volvoen er en del nyere og følgelig dyrere, men har egentli ingen erfaring me volvo... Hva ville dere valgt?

Gjest irismor
Skrevet

Bor du i nærheten av svenskegrensa så er det jo greit med en volvo. Da kan du ta servicene i Sverige, mye billigere enn her. har du sjekket ut opel vectra stasjonsvognene, de nye har god plass i baksetet og bagasjen. Men det kommer jo litt an på hvor mye penger man ønsker å legge i en bil. Et råd hold deg unna peugot, lite plass.

Lykke til med bilkjøpet.

Skrevet

nei, bor desverre ett godt stykke unna svenskegrensa, hvis ikke hadde jeg nok handla mye anet lurt der også:) nei, har ikke sett så mye på de...

her er bilene det stå mellom:

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10657895&sid=xz17abcsQL5s031514

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10657895&sid=xz17abcsQL5s031514

hva tror dere jenter?(har ikke all verden å velge mellom i prisklassen vi ser etter...)

Skrevet

chrysler voyager. god bagasjeplass. plass til to vogner og hund....... litt dårlig plass til bena bak, men hvor ofte har vi voksne bak der...... Knallfornøyd med bilen. blir nok en slik igjen når den skal byttes om et par år.......

Skrevet

Vi har en WW Passat stasjonsvogn, og der er det god plass og topp kjørekomfort. Kjempe fornøyde!

Skrevet

vi har passat, men har hatt v40. Ville absolutt valgt volvo fremfor mondeo. Ford er "skranglebiler".

Volvo er sikrere og bedre. Lite trøbbel!

Skrevet

Hehe... Det var to linker til samme bil....

Men Volvo v40 er veldig liten, altså, i forhold til en Mondeo!

Skrevet

Vi har en Skoda Oktavia, stasjonsvogn. Den har stort bagasjerom, noe som er bra når man skal ha med seg både barnevogn og annen bagasje. Godt fornøyd. Eneste er jo disse bakovervendte barnesetene, som jeg tror uansett bil i denne type størrelse, blir store i forhold til plassen.

Skrevet

vi har en honda crv, og er kjempefornøyd med den:)) kan sette inn simo trilla uten å slå den sammen først:))

Skrevet

vw passat stasjonsvogn. Så lenge vi har unger skal vi ALDRI ha annen bil :) Knallfornøyde!

Skrevet

Ford Mondeo - og den er romslig!! Derfor vi kjøpte den.

Prøvde flere andre st.vogner, men denne hadde best plass. Ikke verdens mest spennende bil da, det får vi kjøpe oss når vi blir gamle ;)

Skrevet

Hvis du ikke liker å skru bil vil jeg ikke anbefale Mondeo da...

Vi har en Mitsubishi Space Wagon, 5 seter. (Vi har registrert den som 5 seter selv, egentlig finnes de kun som 2 eller 7 setere av nytypen.) Med 5 seter har vi megastor bagasjeroms plass, har bl.a kjørt barnevogn, 4 bildekk, masse bagasje og handel og alt var i bagasjerommet!!! Det er også god plass mellom setene og ikke noe problem med bakovervendt sete. Setene kan også justeres sånn som på kakaos bil... Om man kjøper 7 seter kan de to bakerste setene legges helt flatt om de ikke brukes og da har du igjen stor bagasjeromsplass. Selvsagt ikke så god plass når du kjører den med 7 seter oppe.

Tidligere hadde vi Nissan Primera stasjonsvogn. Den er også veldig bra, og veldig driftsikker. God bagasjeromsplass og baksete plass i den også, men litt lavere da en Space Wagon.

Har faktisk aldri vært så tilfreds med noen bil som Space Wagon. Helt enestående når man er avhengig av å ha med barnevogn og div...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...