Gå til innhold

Er det dumt å ønske se penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss penger, da vil ut å reise.. Men lurer på om det er dumt å ønske seg det..? Noen som har erfaring?

Vi har liksom "alt" og ønsker oss ikke kjøkkenutstyr eller andre ting til huset. Hva er deres råd?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også "alt" etter å ha bodd sammen i årevis! Ønsker oss derfor ingenting.... Det vil selvsagt si at det er penger og evnt. gavekort som er mest satt pris på :=) Mange sier at de ikke liker å gi penger og vil gjerne ha ett gavetips uannsett. Da har jeg simpelthen svart at vi blir selvsagt glad for alt, men at da må gjestenes fantasi settes i sving!!

Skrevet

Kan dere ikke opprettet et "reisefond" eller en "reisekonto" og si at dere ønsker dere penger til den?

Skrevet

Jeg ser ingenting dumt i å ønske seg penger.

Vi kommer til å ønske oss penger til bryllupsreise :-)

Skrevet

eg er nok av dem som helst vil kjøpe gave . . liker å vite at eg har kjøpt noe eg ..

men vi var i ett bryllup engang, der ønsket de seg bare penger, og de sa det var for å dekke inn igjen bryllupet .. eg syns det ble litt dumt når de ikke vil ønske seg noen ting.. men eg respekterte det og gave dem penger likevel .

men det var veldig mange som hadde kjøpt gaver likevel .

Skrevet

Vi ønsket oss penger og gavekort på to bestemte butikker. Vi fikk ingen negative reaksjoner på det og det ente med at vi kunne kjøpe de tingene vi virkelig ønsket oss. Så om man har alt er dette en fin måte å gjøre det å.

Skrevet

Syns det e heilt greit å ønske sæ pænga. Vi har lagt ut gaveliste på en butikk å ønske oss gavekort fra en anna butikk, ellers pænga eventuelt andre ting.

Skrevet

Neida, men ikke BARE penger. Vi er mange som liker å kjøpe en gave, ikke bare putte en seddel i en konvolutt. Dere burd eha gaveliste i en butikk i tillegg, samt evt gavekort.

(Ser noen lengre ned mener de ikke fikk negative reaksjoner på at de bare ønsket seg penger. Vel, det er ikke alltid man sier fra om sånt...)

Skrevet

Jeg synes det er helt fint å ønske seg penger. Vi ønsket hadde lagt ut gaveliste på en butikk og ønkset oss ellers gavekort og penger. Vi fikk mange gavekort og penger som vi komme godt med! Jeg vet det var flere av gjestene som over hodet ikke kunne tenkt seg å gi pener og som kjøpte ting fra gavelisten. I vårt tilfelle var jo det fint, men å legge ut gaveliste for å tilfredstille gjestene..., jeg vet ikke jeg!

Skrevet

Synes absolutt ikke det er dumt å øske seg penger. Det er faktisk helt vanlig nedover i europa med såkalt pengebryllupp. Da ønsker brudeparet seg penger for å betale for brylluppet. Gjestene gir da ikke bare sedler i kovolutt, men finner på de mest morsomme og utfordrende oppgaver og innpakninger til pengegavene sine. Slik blir det litt underholdning i det:) Dette er sp vidt jeg vet en tysk "tradisjon".

Det er så dyrt å gjifte seg + dra på bryllupsreise, at det må da være lov å være ærlige å ønske seg penger??

Skrevet

Vi hadde lagt ut gaveliste, siden vi trengte servise, glass osv, men ønsket oss i tillegg penger til bryllupsreise. Fikk en god del kontanter og sjekker... Kanskje synes mange at det er bedre å gi penger hvis de vet at de går til noe "bra", og ikke til for eks. regninger? Sånn at dere kan si at dere ønsker dere bidrag til bryllupsreise, stuemøbler eller hva dere har tenkt å bruke pengene på...

Skrevet

vi kommer også til å ønske oss penger til reise:)

Skrevet

Var i et bryllup for litt siden hvor de ønsket seg kun penger til å dekke inn bryllupet. Siden de måtte gifte seg fortere enn planlagt og ikke hadde råd egentlig (pga dødelig sykdom :( )

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi ønsket oss penger og minst mulig anna "stæsj" fordi vi har så masse og har liten plass. Ønsket oss penger til noen helt konkrete ting. Fikk litt penger og en mase med "stæsj" også fra de som viste at det siste vi ønsket oss var disse tingene ;(

Til de vi fikk penger fra takket vi for "pengene som nå er blitt til et bord" f.eks

Skrevet

"for å tilfredstille gjestene"

Det er jo de som skal gi gaven, da...

Jeg bare sier at det er mange som ikke liker å gi rene pengegaver, selv om det selvsagt er veldig OK å ta i mot det!

Skrevet

Nei, ikke dumt å ønske seg penger. Men dumt å BARE ønske seg det syns jeg. Dere vil uansett få gaver og da er det vel likeså greit å legge ut en ønskeliste, så dere får noe dere ønsker dere i stedet for masse stæsj dere ikke har bruk for.

Men veldig hyggelig å få takkekort ala "ut på tur" lagde, hvor dere skriver hva pengene har blitt brukt til.

Skrevet

Vi ønsket oss penger vi også, men de aller fleste kjøpte gaver...

Men dere kan jo ønske reisegavekort da. Ticket har slike:)

Skrevet

Vi ønsket oss bl.annet penger og fikk en god del. Men når gjestene spurte hva vi ønsket oss og vi sa penger, sa vi alltid hva vi ville bruke de på slik at de ikke trodde av pengene gikk i "kassa" for melk og brød lissom. Reise er en av tingene vi skal bruke noen av pengene på :) I tillegg fikk vi jo masse gaver også, for det er ikke alle som syns det er alright å gi penger, noe jeg kan forstå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...