Gå til innhold

Hva ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i tråden "Fri bar?" at det er mange delte meninger. Nen synes det er smålig å ikke ha fri bar, andre synes drikkebonger ødelegger stemningen, og at om man ikke har råd til fri bar så bør man vente med bryllup. Dette er greit nk, alle må få ha sin mening.

Men, hva ville dere gjort dersom bryllupbudsjettet var litt stramt? Hadde dere kuttet ned på antall gjester, og heller hat fri bar, eller ville dere invitert "alle" (opprinnelig antall) og heller hatt betalingsbar etter middagen?

Eller, ville dere rett og slett utsatt brylupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke det største budsjettet å rutte med,men vi sparte inn endel penger på div ting pga bekjente. Men fri bar hadde vi og kunne ikke tenkt meg noe annet heller.Kjøpte alkohol i Tyskland og Sverige og sparte masse penger på det. Det eneste jeg kjøpte her hjemme var brus og rusbrus.

Skrevet

Vi skal ha bryllupsfesten på hotell og betaler for champagne, 3-retters middag med drikke til (3 glass vin, evt. øl for de som vil ha det), kaffe, kaker og cognac til kaffen... Da forventer vi faktisk at gjestene synes det er ok å kjøpe mer alkohol selv om de vil ha det i løpet av kvelden.

Så: vi inviterer de vi ønsker, uten å kutte, så får de selv kjøpe alkohol etter maten :) Og det tror jeg alle synes er helt greit.

Skrevet

Vi har et stramt budsjett vi også, men velger å ha fri bar. Kjøper drikkevarene i Sverige, og det hjelper betraktelig.

Men personlig ville ikke jeg reagert negativt hvis jeg var invitert i et bryllup med kontant-bar eller bonger.

Lykke til :-)

Skrevet

Vi skal ha fri bar, men ordner all drikke fra Sverige. Har du muligheten til å handle der sparer du tusenvis av kroner! Vi regner selvsagt med at folk kan oppføre seg, men kommer uansett kun til å satse på vin, musserende (velkomstdrink), øl - både lett og vanlig, samt cognac og Baileys til kaffen. Sprit og drinker dropper vi.

For øvrig synes jeg drikkebonger er helt fint - ville ikke hatt noen problemer med det! Dersom man får et glass vi til forreten, et til hovedretten og noe til desserten + f.eks. to drikkebonger, så synes jeg det er mer enn bra nok og ikke noe å klage på!

Skrevet

Nå blir dette litt hypotetisk for min del, men skulle vi hatt stort bryllup, så ville jeg prioritert mange gjester - familie og venner, framfor fri flyt av alkohol.

Ville antakelig valgt bryllup på et sted hvor vi kunne fått ambulerende skjenkebevilling og solgt drinker m.m. til kostpris.

Skrevet

vi skal ha fri bar..

men, dersom du velger et lokale der du kan ha med alkholen sjøl, kan du ha en billigere betalingsbar.

altså, la drinkene koste nok til å dekke inn utgiftene i forbindelse med baren.

det e stor forskjell på en sånn betalingsbar, enn 60kr ølen!=)

tror alle har forståelse for dette eg!=)

det koster flesk å gifte seg, d forstår folk. syns du skal invitere de gjestene du vil, og ha bryllupet til planlagt tid.

Skrevet

Vi skal kun ha alkohol til velkomst og kaffi vi da, så her er det ikkje noe problem med fri bar... Men om vi skulle hatt alkholholdig drikke, tror eg det hadde blitt til at gjestene fikk betale dette sjøl, for vi klare oss såvidt en måned sjøl på de penga vi har, så da skal iallfall ikkje gjestene våre fråtse i varer som vi nesten ikke har råd til selv en gang.. Og vi bor langt fra Sverige, så kunne heller ikke kjøpt inn noe der... Cognacen vi serverer til kaffen, skal vi prøve å få kjøpt i utlandet, men viss ikkje så er det ikkje snakk om mange flasker... Baileys må vi kjøpe i lokalet vi leier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...