Gå til innhold

BeSafe HTS bilsetet. hvordan montere det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjønner ingen ting av dette jeg jeg :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forovervendt eller bakovervendt? I forsetet eller baksetet?

Forovervendt har du "ei lomme" på begge sidene som trepunktsbeltet skal gjennom. deretter skal det kiles fast med "ei pil" som henger i en tråd bak setet på den siden du trer beltet inn fra...

Bakovervendt i forsetet skal du skru fast disse ekstrabeltene under setet (vi måtte løsne hele setet"). Deretter setter du stolen med ryggen mot dashbordetog fester beltet gjennom "løkka" i nedkant av sittedelen. Ekstrabeltene klipses i lås og strammes.

I baksetet må du i tillegg til resten ha ei støttestang.. denne har jeg ikke prøvd å feste enda.. men det kommer... Er usikker på om du i tillegg skal ha ekstrabeltene festet,men tror det...

Skjønte du dette??

Skrevet

kommer an på hvilket hts-sete og hvilken retning! ???

men det skal følge med en god bruksanvisning ;)

Skrevet

ja, og feste det forovervendt :-) men ikke bakovervendt.

har den sanga, men kjønte ingen ting når jeg sto ute og knota i sta. det er jo nesten altid bare jeg og han på tur og det høres lettere ut og ha han i forsetet bakovervent, da slipper jeg jo hele stanga :-)

jeg forsto ihvertfall mye mere nå :-)

Skrevet

har ikke bruksanvisningen. det er det som gjør det hele litt komplisert :-)

Skrevet

Du må nok bare prøve å løsne setet for å få festa stroppene enten selv eller ved hjelp av andre... hadde det i forsetet bakovervendt med eldstejenta og det funka veldig bra!! Men husk å koble ut evt airbag!!!!!

Lykke til! En forhandler kan også hjelpe deg....

Skrevet

Dette ser ut som det er for gammelt til at jeg kan noe om det, men må bare si at om du har det foran må airbagen være koblet ut, ellers er det livsfarlig og forbudt!

Skrevet

ja har alerede koblet den ut, for han har sittet mye foran siden det bare er oss to og jeg liker og ha litt kontrol.

nå vet jeg ihvertfall at jeg gjorde det riktig når jeg festet det forovervent. så får jeg det ikke til bakovervent så kommer jeg meg ihvertfall til forhandleren.

blir jo helt låst inne uten bilsetet..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...