Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Ta f.eks Kappahl (siden det var der jeg så det).. Var et helt sånt rundt stativ med salgsvarer, KUN til jente! Var en liten vegg til med salgsklær, hvor halve var til jenter og halve til gutter!!! Har også lagt merke til det ellers og, at det er mer klær til jenter enn gutter! Deeeen lange veggen med jenteklær, og bare et lite hjørne med gutteklær!! *irritert*
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Det er blitt bedre enn det var for 6-9 år siden, slet skikkelig med å finne ålreite klær til sønnene til venninnene mine.
Tommage♀♂ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Hmm, det har jeg også lagt merke til. Merker også at jeg kommer hjem med mer klær til frøkna enn til min lille herremann, men det kan jo endre seg det da.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Jo takk...mini er 2,5 år og helt siden han var baby har jeg syntes at det har vært elendig utvalg i butikkene. SPESIELT når jeg leter etter fint juleantrekk og lignende. Der gikk jeg i samtlige butikker og syntes de hadde veldig lite penantrekk til gutter, mens det henger julekjoler på rekke og rad i alle butikker.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 merket det eg og..har en gutt og en jente, mye lettere å finne til jente enn gutt
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Det har irritert meg også... Uansett hvor jeg befinner meg er det alltid mer klær til jenter enn til gutter. Har nå i over en mnd prøvd å finne en litt fin og behagelig bukse til minsten, men jeg finer jo ikke noe. Det er bare joggebukser eller enkelte dongri bukser.
meg og mine Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 det er et merkelig fenomen.. kjenner godt til problemet, men det har blitt bedre!
nickoline og supermann Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 jeg vet, men har du råd......gå på fru lyng. der har jeg vært kjøpt masse fint for neste sommer. masse tøfft til gutt. venter på mer reduserte priser...........så skal jeg stå først i køen........
Tommage♀♂ Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Men jenter, om dere titter i klesskapet deres og sammenligner med mannens; hvem har da mest klær? Så egentlig er jo svaret JA på spørsmålet da, hvertfall her hos oss..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Det der erfarte jeg for en 3 år siden da jeg skulle handle 17 mai klær til stesønnen min. Helt uerfaren som jeg var med unger og kleskjøp så kunne jeg ikke forestille meg hva slags ekspedisjon det skulle bli. Og nå med to gutter så irriterer jeg meg grenseløst. Også fordi at alt til gutter er fullt av merker, bilder, tekst osv. Jeg vil ha mønstrete eller ensfargede klær i et godt og komfortabelt snitt uten at det er joggebukser. Jeg nekter å kjøpe pirat hoder, flammer osv til en unge som ikke er året en gang. Må riktignok bøye meg delvis for 6 åringen. Men det blir ikke med sjarmøren før jeg MÅ. Og sånn som jeg ser det, så trenger ikke jenter mer klær enn gutter så lenge de er barn. Når en er voksen så føler jeg at det blir en annen sak. Men en 2 års gammel jente trenger ikke flere klær enn en 2 års gammel gutt.
Twig Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Lagt merke til det jeg også.. det er mest til jenter!
Mockanin Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Det er nok desverre sånn det er ja. Jeg har to gutter og har alltid hatt problemer med å finne tøy til dem. Nå er det blitt litt lettere til 12 åringen, men når han var liten var det ikke lett. Og sånn er det nå også. Klærne er i mørke farver. Skjelden jeg finner knallrøde overdeler feks. Elsker å ha på gutta mine knallrødt.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Enig!! Generelt så er det myyyyyyyyyye mer klær/utvalg til jenter enn til gutter!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2007 Tommage: Den teorien din der stemmer ikke her i huset hvertfall Her er det gubben som har mest klær =)
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 Et snodig fenomen nå har jo jeg ei lita snuppe så for meg gjør det jo ingenting enda hehe, men får jeg en sønn så kommer jeg nok til å bli provosert jeg også..
Nit@™ Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Det finnes jo mye flott til gutter nå også, men er det et stativ med stor plakat "50%" på, så er 90 % av klærne på stativet jenteklær. Det er i alle fall typisk her. Både på utstyrsbutikken og "vanlige" som Cubus osv... (
♥Snulder Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 Stort sett ett litt bedre utvalg til jenter ja!! Men jeg har alltid endt opp på Exit når jeg skal handle til gutta. Der er det mye fint og ikke rådyrt tøy.
mammatil4gull Skrevet 23. juli 2007 #18 Skrevet 23. juli 2007 jeg har aldrig hatt problemer med å finne fine klær uten flammer og slikt til guttene mine ... exit har mye fint til en ok penge ... noe på lindex å men ikkeså masse.... men fru lyng og lingnede forhandlere av merketøy, reflex også har mye fint .... og går du når det er salg kan du få masse flott tøy til en billig penge .... poden her på tre år har ingen mørke klær med flammer og slikt på .... 7 åringen har kun en badebukse med flammer på men å ellers pent nøytralt tøy ...
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 23. juli 2007 #19 Skrevet 23. juli 2007 Her synes jeg det er masse klær til gutter. Spes på H&M, der har dem gutte og jente avdelingen vær for seg. Og når det er salg henger dem på egne stativer på hver sin avdeling. Masse fint og synes ikke det er flere jente klær på salg her i forhold til guttene. Hos hennes, får jeg ensfarget gensere i alle farger, kan kombinere det med de fleste buksene der, dem har litt pene bukser, noen fine hverdagsbukser og masse joggebukser. Dem har alt fra cars, disney, masse med hodeskaller på ( som er skikkelig populært hos guttungen på ) Senest på lørdagen kjøpte jeg en kjempe fin skjorte og en litt mere bukse.
Tante_Sofie Skrevet 23. juli 2007 #20 Skrevet 23. juli 2007 Enig med "Mamma`n til Jens Olliver"... Jeg har en gutt på 4 år, har alltid finni mye fint. Både på HM, Cubus, Exit ++ Og HM på nett. Men det varierer fra butikk til butikk. I Drammensområdet er det et par Cubus butikker som er skikkelig elendige(ikke bare på gutteklær, men totalt sett). Det er som "Tom mage" (tror det var henne) sier vi har jo mer enn gutta våre, og generelt kjøpes det mer jenteklær. Etterspørsel - tilbud... Og det har endret seg de senere årene. I Oslo er Exit på Byporten veldig bra, synes jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå