Gå til innhold

Amming og stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang jeg fødte startet problemene allerede på barsel med baby som sugde for svakt osv. Strevde hele tiden med lite melk men klarte å gi litt til hun var 4 mnd. Da var det bom stopp på all melk etter barnedåpen og litt stress med folk fra fjern og nær.

Denne gangen har alt gått på skinner helt til nå. Vi giftet oss for et par uker siden og jeg merker at hun ikke er fornøyd med puppen lenger, og utdrivningsrefleksen er helt på bærtur. Samtidig så har hun begynt å spise grøt (4.5 mnd), så jeg er litt i tvil om det er det som er årsaken eller om jeg simpelthen ikke takler stress når jeg ammer?

Utdrivningsrefleksen fikk nådestøtet rett etter bryllupet så jeg tror kanskje det er stress som er årsaken.

Noen som kan gi meg noen innspill her? Jeg hadde i det minste lyst til å amme til hun var 6 mnd denne gangen, men nå spøker det. Forslag til hva jeg kan gjøre? Har tenkt å skaffe meg sånn spray men det virker som at det er for lite melk også.

Pikemor til Mini & Micro

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akupunktur kan vistnok øke melkeproduksjon

Skrevet

Jeg har hatt problemer med ammingen når jeg har vært stresset! Har da tenkt som deg at jeg ikke har nok melk. Skaffet meg denne nesesprayen og vips så var alle problemene løst!! Brukte sprayen i ca 5 dager, så gikk ammingen som den skulle igjen (uten spray!)

Så jeg ville prøvd med den!!

Skrevet

Jeg tror att mange får problemer med produsjonen pga stress. Det som da hjelper er å legge ting til side, stresse ned og ta livet med ro. Kvile, spise, drikke nok og la baben suge så mye den orker. Så ordner det seg for de fleste.

Jeg kjenner noen supre husmødre. Huset er gullende rent uansett alder på barn og antall barn, og alle disse har slitt med melka og har hatt for lite melk. Selfølgelig er det mange som har for lite melk og sliter uansett, ikke ment som generalisering!

Så kjenner jeg også mange som ikke er såå flinke med hus og hjem, men melka er der og ingen problemer med den.

Det er nok tilfeldigheter og mange andre faktorer inni her også, men jeg tror ikke att stress akkurat hjelper på produksjonen.

Skrevet

Spray og stress ned! Det skal jeg klare, så håper jeg det går bra.

Huset mitt er ikke gullende rent altså, men jeg blir veldig stresset når jeg må ordne til større selskap o.l., og det viser seg at det ikke er bra for amminga hos meg. Nå er vi heldigvis ferdige med både dåp og bryllup, så nå slipper jeg å stresse på ei stund:)

Takk for svar!

Skrevet

Skriver under på det Learning to fly sier.

Legg deg i sengen med babyen og la henne die så mye som mulig. Drikk og spis godt, og prøv å slappe av. Er ingen tvil om at utdrivningsrefleksen kan "henge seg opp" hvis du stresser/ ha dårlig tid.

Lykke til. Er sikker på at du klarer det hvis du vil.

Skrevet

Syntocinon nesespray, denne hjelper for utdrivningsrefleksen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...