Gå til innhold

Når jeg skulle reise hjem ifra barsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så gikk jeg forbi en dame å venninen hennes i koridoren,

Denne damen hadde med seg lillegutten sin i bilstolen.

Da stoppet en barselpleier og kikket på gutten og utbrøt noe liknende:

Hvor gammel er den da?

Han er 8 uker smiler damen,

Da sier barsel pleier skikkelig sinna: Du tar ikke med deg en baby på barsel besøk vet du!

Jeg fikk helt sjokk, når jeg gikk forbi,

syns denne barsel pleieren var veldig uhøflig jeg,

har tenkt på dette litt i etterkant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke det?

Jeg ville tatt med babyen min om jeg skulle også, hvor ellers skalbjeg gjøre av den, ha barnevakt for å dra på barselsvisitt?!

Skrevet

Hø?

Hvorfor skal man ikke ta med en baby på barselbesøk da? :/

Skrevet

Uansett i hvilken betydning hun mente det, så var det utrolig frekt sagt. Jobber selv på sykehus og legger merke til at enkelt sykepleiere har en "merkelig" måte å forholde seg til andre mennesker på. Det er faktisk ikke så utrolig vanskelig å være hyggelig mot andre :)

Skrevet

Jeg hadde med min baby på barselbesøk og sykepleierne bare smilte og stilte spørsmål om henne, hvor gammel hun var osv osv...

Aldri hørt at det ikke er lov, jeg...

Skrevet

Da jeg lå på barsel stod det skilt at barn under en viss alder (husker ikke alderen) utenom søsken ikke var velkommen på barsel, pga infeskjons og sykdoms fare..

Skrevet

Hæææ? Har både hatt med meg baby og fått besøk av baby på barselavd uten at dette har vært noe problem... skjønner det slik som siste gang mens jeg lå på intensiv, men med sunne friske unger??

Skrevet

Ja hun sa det skikkelig frekt!! Ble helt målløs jeg, ble helt sånn: Hæ? Hørte jeg riktig liksom. Fikk litt vondt av denne moren til gutten egentlig, hun fortjente det jo ikke.

Skrevet

Utrolig at det ikke krever at man har litt sosial intelligens å få jobb i helsevesenet! Selv om sykepleiere vel som regel er bedre enn leger. Snakket med en venninne som er lege om det en gang. Hun var helt sjokkert over at folk i slike yrker kan behandle andre mennesker så dårlig!

Hvorfor i all verden ikke ha med barn?! Datteren vår på 16 mnd var mye på besøk da hun ble storesøster! Første gang allerede da lillesøster bare var noen få timer. Vi ble oppfordret til det også faktisk. Hadde besøk av flere andre små også på de dagene vi var der. Men vet de er strengere på nyfødtintensiv, men det gjelder alle besøkende, ikke bare barn.

Skrevet

Da jeg var på barsel var det skilt om at barn under en viss alder hadde ikke lov å være med på besøk , kun søsken.det er nok pga. sykdom og smitte for spedbarna.

Skrevet

Vi var på barsel besøk når min gutt var 8-10 uker det var der jeg hadde født selv og vi ble tatt godt i mot og det var ingen problem,hadde faktisk med meg barnevogna jeg,de kom og kikket i vogna og pratet...

Skjønner ikke hvorfor ikke det skulle være greit?

Er jo ikke like enkelt for alle og konne seg avsted selv uten barn når de er så små og man ammer.

Skrevet

hæ?????

hva er detta for noe???

jeg hadde med eldste vår på barselbesøk på sykehuset da han var 8 uker, og da min yngste ble født fikk jeg besøk av ei med en baby på 2 uker..

har aldri hørt om dette jeg..

Skrevet

Joda, jeg er enig i at det var uhøflig sagt av barnepleieren, hun burde kunne formulert seg annerledes.

Men, det er ikke uvanlig at det ikke er lov å ta med seg barn inn på barselavdelingen - utenom søsken, da. Det er pga smittefare, rs-virus o.l.

Skrevet

Hun burde selvfølgelig ha ordlagt seg på en helt annen måte:)

MEN; svært mange steder er det ikke lov å ta med småbarn under en viss alder inn på barselavdelingen (utenom søsken selvfølgelig). Og selv om det ikke står noe frbud mot det, burde man kanskje tenke litt over det selv også.

Spedbarn kan føre med seg masse smitte som kan være farlig for de nyfødte - f.eks RS-virus. I tillegg KAN de føre med seg mye uro. Nybakte mødre vil jo som regel ha mulighet til å hvile ute litt og mye besøk på avdelingen, spesssielt av små barn, kan skape mye "bråk"

Skrevet

Det er vel større sjangse for at søsken har smitte enn babyer??? Søsken vil fort være rundt 1 år ++++ og kanskje gå i barnehage?? En baby går hjemme med mor?? Ja,babyer kan ha eldre søsken med smitte men....

Skrevet

Barn under 4 år hvis det da ikke er søsken skal helst ikke inn på barsel pga sykdommer. I stvg er de veldig strenge på det (eller var iallefall når jeg jobbet der) Men i haugesund når jeg fødte der fikk jeg besøk av "tantungen" på 5 mnd, og hun var inne på rommet. Så tror det blir praktisert veldig ulikt rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...