Gå til innhold

Tvillingvogn!?!?!?!? trenger gode råd :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! det bli 20 mnd mellom mine små,ønsker derfor å kjøpe en tvillingvogn,men det er sååå alt for mye å velge imellom.Trenger gode råd og tips...vil at vognen skal være behagelig for både den lille og storebroren...har sett på Emmaljunga twin cerox 360,synes den ser veldig god ut,men den virker kanskje litt tung...hm...

Takknemlig for gode råd og tips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den hadde vi også lyst på, men kunne ikke vente til den kom utpå nyåret (minste ble født i nov-06), så vi endte med Herqules twin raptor spin. Disse er det Emmaljunga som forhandler, og de deltar også i utvikling og produksjon.

Lurt med svingbare fremhjul da en søskenvogn er tung.

Jeg ville også ha en jeg kunne endre retningen på, for ville ikke ha en liten nyfødt baby vendt fra meg (de før ha kontakt med mamma/pappa og skånes fra så mye inntrykk).

Og kjekt med stor handlekurv under.

Også veldig lurt å være obs på bredden slik at den kommer inn standard dører! Nok steder det blir vanskelig å komme frem som feks mellom hyller/stativer/kassene i butikker osv.

Hmmm... sikkert mer å huske på!

Skrevet

vi har GT safari tvillingvogn,er så åsi nøyaktig 2år mellom mine,og vogna er super,kunne ikke kjøpte en bedre en,tar liten plass i bagasjerommet også:) tåler mer vekt enn de andre tvillingvognene.

Skrevet

Hm,hvilken bredde er "max" på tvillingvogn da? for å slippe å slite seg inn butikkdører o.l...så at den emmaljunga vogna var 80 cm bred...

Skrevet

standard dør er 80 cm så det skal gå akkurat! Vår er 78,5 og det hender den skraper borti, men kommer igjennom :)

Sett noen som er enda en del smalere, men da blir det jo veldig trangt for ungene igjen synes jeg. De har ikke altfor mye plass synes jeg. Greit nå på sommeren med lite klær etc, men på vinteren med masse klær, pose, tepper (lillesøster lå i mykbag) så var det ikke mye plass til overs.

Skrevet

Må innrømme at vi ikke kommer gjennom gatedøren med vår Herqules Twin jeg altså... Hjulene tar borti, selv om det er god klaring på selve vogna=( Angrer på at jeg kjøpte den, synes den er forferdelig tung å kjøre! Skulle gjerne hatt en vogn med god fjæring på hjulene sånn at jeg slipper å rygge opp på fortauskantene. Så jeg anbefaler den ikke=/

Skrevet

Har også GT safari søskenvogn, og vi har i underkant av 14 mnd mellom ungene.. Denne vogna er aldeles super!! Den er riktignok vendt bort fra deg, men de første mnd ligger babyen gjerne nedpakket og sover ( har høstbaby vi..).. Brukte softbag til minsten som bag... Og hadde ingen problemer med for mye inntrykk osv... vi har i tillegg duovogn med søskensete til bagdelen, og nå er storebror snart 2 år og går stort sett selv, så nå brukes mest ei trille eller bagvogna på tur..

 

Mener ei vogn på 80 cm går såvidt gjennom vanlige dører, GT vogna er 87 cm bred, men som oftest har ikke dette vært noe problem.. Mest mellom butikkhyller jeg har opplevd det er trangt, men der går det knapt ei bagvogn...

Skrevet

husker du hva jeg sa til deg litt før du skulle begynne å bruke din? ;P :(

Men ihvertfall; da har dere nok en litt smal dør altså. Jeg har kommet frem overalt og også gjennom helt vanlig ytterdør her i huset. Og jeg kommer greit opp fortauskanter "riktige veien" men tungt er det, ja!

Det er ikke lett å finne den perfekte vogna! Den finnes nok ikke. Og en del ting jeg har å utsette på Herqules'en, men mener likevel den har det meste jeg var på jakt etter ;)

Skrevet

20mnd mellom min eto små og..

 

jeg har kjøpt GT Safari og angrer ikke ett sekund!!!!!

super vogn...

liten, lett, god å trille, tar liten plass osv osv... ;o))

lille snuppen har jeg kjøpt en Carena softbag som han ligger i..

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...