Gå til innhold

Hvordan opplevde dere fødselen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg kan sammenligne det med tortur:)Syns det var no j.. vondt!Jeg holdt på i 16 timer og 12 av timene var helt grusomme!!Tulla mi ble tatt med vakum og selvfølgelig gjorde det sikkert fødselen verre.Og makan til graving etterpå da.. Men det trengtes vel..:)Men hun var verdt det da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første fødselen har jeg nesten fortrengt. Den var helt for jævlig. Varte i over 12 timer og mesteparten av tiden hadde jeg fryktelige smerter.

Andre fødselen var en utrolig flott og spennende opplevelse, selv om det gjorde vondt en liten stund. Den tok bare 2 1/2 time fra første rie til ungen var ute. :o)

Skrevet

Hele fødselen varte i under to timer, inkludert sying...Syns det var fantastisk vondt, men ikke så vondt at jeg ikke vil ha flere barn :-)))

Men jeg kan huske at jeg sa til JM at jeg aldri skulle føde igjen, så har antakelig bare glemt hvor vondt jeg egentlig syntes at det var...

Skrevet

JEg hadde mye svake veer i 35 timer før de ble veldig vonde og med 2 min. mellomrom.

da tok det 7 timer før hun kom, hadde en rygg som gikk omtrent i 2 så jeg fikk epidural og følte absolutt ingen ting etterpå. Føler meg faktsk litt snytt, ettersom jeg ble helt følelsesløs..

Her ble hun også tatt med vakum.

Skrevet

Det var vondt ja, men planla nestemann før vi var ute av fødestua, så det sier vel sitt..

4timer, så var det gjort.. Stor og fin jente :)

Skrevet

Kjempepositiv opplevelse. Trodde det kom til å ta myyyyyye lengre tid. Vel, var det j........den stunden riene kom uten pause men det hele var over på 1 1/2 t (10 min pressing). Syntes syingen var værst jeg når jeg tenker tilbake på det nå. Og den fantastiske følelsen når lillegutt lå oppå brystet mitt............mmmm.....drømmer/lengter tilbake :)

Skrevet

Samme som magnus sin mamma. Jeg hadde en drømmefødsel=) Trodde det skulle gjøre MYYYYYYYYYE vondere å føde! Tok ca 3 timer hos meg da, men herregud så herlig å få Leon opp på brystet=) Gleder meg til neste gang!

Skrevet

Min fødsel tokk 18 timer! De første timene var helt J****' vonde! Sterke veer og tette! Fikk epedural de fire siste timene, helt fantastisk! Men endte da med haste keisersnitt da lille mann hang fast i navlestrengen! Vondt i starten, og traumatisk på slutten! Kommer ikke til å starte med naturlig fødsel neste gang, men planlagt keisersnitt, da dette var veldig skummelt for meg og sambo at vi nesten mistet den lille gutten vår!

Men fantastisk å få han på brystet altså:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Drømmefødsel her også!:-)

Det værste var angsten for smertene som skulle komme, men disse kom aldri...hadde en litt uvanlig fødsel med rier som ikke kom regelmessig og som var svake (altså opplevde jeg ikke særlig smerte...var som menskramper).

Tok 7 timer fra vannavgang, 3,5 timer fra første rie der pressinga tok litt over en time.

Skrevet

Hadde planlagt keisersnitt, så ikke helt det samme som dere. Men det var utrolig positiv opplevelse. Alle som var involvert i at lillegutt den dagen så verdens lys behandlet oss med silkehansker og det var så utrolig flott både for meg og sambo.

Skrevet

Sliiiitsomt. Gikk med rier fra natt til onsdag og til lørdag morgen. Var utslitt allerede da jeg kom på fødestua fredag kveld m 5 cm åpning. Ville bare sove, men følte jeg taklet alt bra til jeg nærmet meg 10 cm åpning. Fikk da panikk for smertene som skulle komme - trodde liksom at pressriene skulle være forbanna vonde. Men sa ingenting om det, burde vel egentlig ha sagt noe da. Så måtte vi til med vakum da ungen ikke kom ordentlig ned så jeg ikke fikk presset på noe. Var så lei, følte meg fanget. Og i ettertid har jeg liksom utviklet en dårlig følelse når det gjelder fødselen rett og slett fordi at jeg følte at jeg ikke taklet den som jeg burde, selv om jeg ikke vet hva jeg kunne gjort anderledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...