Gå til innhold

Må bare spørre om deres mening her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt 2 eller kanskje 3 barn.

Så hadde jeg vannskjøtt det ene barnet. Men fortsatt og behandle de andre barnet/barna fint.

Hadde dere da ment at det var rett at jeg mistet bare ene barnet og fikk beholde de andre? Eller skulle jeg da ha mistet retten til og beholde alle barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første tanke: Miste alle.

Skrevet

Jeg mener alle ungene.

Skrevet

Alle barna! Hadde du holdt på sånn så hadde du jo ikke vært helt god i hodet..

Skrevet

jeg mener du da burde miste alle...for hvis du som mor klarer åvanskjøtte det ene barnet ditt og gjøre såstor forskjell på de så er det ingen garanti for at du klarer å behandle de andre bra når du har mista "hakkekyllingen " din.

Skrevet

Da burde du ikke ha noen barn

Skrevet

alle..........., men tror det er en uaktuell problemstilliing da:)

Skrevet

Mener du burde miste alle.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hva legger du i vannskjøtsel? Er den grov nok til å miste et barn, så har du vist at du er udugelig som forelder og da må jo alle barna bli tatt vekk fra deg!

Skrevet

Ok. For jeg leste i det innlegget om foreldrene til maddeleine.

Der virket det som mesteparten mente at dem allerede hadde fått nok straff.

Var til og med noen som hadde skrevet at

Hvis dem blir dømt for omsorgssvikt så resulterer det i at dem mister dem andre barnen også. Og dem har jo allerede mistet 1. Det er jo straff nok.

Men hvis dem nå blir dømt for omsorgssvikt. Da fortjener dem vel og miste alle barnen?

Hvis det først blir bestemt at det dem gjorde er omsorgssvikt, så er det vel ikke noe mer synd om dem som mister barnene sine enn det er om meg hvis jeg skulle vannskjøte barnet mitt og miste det?

Var bare en tanke som jeg syntes at dere burde tenke på

Skrevet

Og bare for og ha det sagt, min mening om det omsorgssvikt eller ikke lar jeg være usagt her.

Men hvis det blir bestemt ikke omsorgssvikt så blir dem "renvasket" og får beholde barna.

Men hvis det blir bestemt omsorgssviskt så er det ikke mer enn rett at dem mister dem var det jeg mente.

Skrevet

Hmmm... ja du sa noe der, hehe.... Jeg var vel en av dem som tenkte slik at det var straff nok.

Men vet ikke jeg, er veldig imot at noen forlater barna sine uansett jeg.

Og syns det er omsorgssvikt....

Men samtidig.... dem vil vel aldri gjøre det samme igjen..... Og regnger med barna har det fint på alle andre måter...?

Skrevet

Det var jeg som skreve det som du refererte til lenger oppe her. Men vil du si at det foreldrene til Madeleine gjorde var vannskjøtelse. For det vil ikke jeg. Det er masse som kan skje når man har barn. Har selv en gutt, vi bor i et stille strøk - men det er en ganske trafikkert vei ikke langt unna.. Derfor ha vi gjert inn hagen. Men her om dagen da vi holdt på ute, fikk jeg kjempe mageknip og måtte løpe inn på do. Da jeg kom ut igjen hadde junior klatret på gjerde og fått opp porten. Så sett da at han (bank i bordet for at det ikke vil skje) hadde komt seg ut og løpt til den veien og en bil hadde kjørt på han - er det da vannskjøtelse? Jeg bare spør, for jeg syns veldig ofte at vi som foreldre har en tendens til å se ned på dem som gjør feil, og tenker sånn kunne aldri jeg gjort, og herregud tenk å gjøre noe sånn.. Og som jeg og skrev, jeg har snakket med en del folk om den situasjonen - og jeg tipper at hvis spm om å gå ca30-50 meter unna barna mens dem sover, med jevnlig tilsyn - hadde komt opp før denne situasjonen, så tror nok jeg flere hadde svart at ja det kunne dem ha gjort..

Skrevet

Syntes ikke det de gjorde var omsorgssvikt. De var uforsvarlige og tankeløse, men de sviktet ikke barna sine med vilje. Tror du ikke at det finnes nok av dem som lar barna sitte i bilen i 1 minutt når de stikker innom butikken? Like lett å stikke av med et barn da. Burde de bli dømt for omsorgsvikt? Når det var sagt, jeg hadde verken gjort det ene eller det andre.

Skrevet

I Madeleine-tilfellet har de egentlig behandlet alle barna like dårlig, selv om bare ett av dem forsvant. De kommer neppe til å gjøre det samme ei gang til. Dessuten var de naive, og trodde det var trygt når de sjekket hver time. De var ikke bevisst slemme. Hvis alt annet er i orden i heimen, synes jeg de skal få beholde barna sine.

Det tilfellet du nevner i hovedinnlegget, er foreldre som bevisst er slemme med en og behandler de to andre bra. (det virker en smule "psykopatisk") Jeg synes ikke man kan sammenligne disse to tilfellene.

Skrevet

Uansett, om de hadde blitt fratatt 3 barn hadde de uansett visst at barna ble tatt hånd om og hadde det bra. Sånn som det er nå vet de faktisk ingenting om datteren, om hun er i live, mishandlet, misbrukt, har hun det bra osv?

Så jo, jeg er enig i at dette må være straff nok.

Skrevet

Viss barn blir utsett for omsorgssvikt så skal dei ikkje takast frå foreldra som ein straff, men for at barna skal ha det bra. Eg synes det er barna som er viktigst, og kva som er best for dei. Kjenner ikkje så godt saken, men svarer på generelt grunnlag. Som oftast er det beste for barn å vere saman med foreldra sine, men dei må jo få god oppfølgjing og vegleiing, og bli evaluert for å sjå korleis det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...