Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Bestilte flybilletter til juleferien i stad, og da måtte vi jo oppgi navn på alle de reisende. Og piraten skal jo ut før jul (bare 2 mnd til termin nå), så vi måtte jo skrive navnet hennes også, og da var det full enighet om at det skulle bli Iris!:-) Så måtte vi også skrive fødselsdatoen hennes, men gikk ikke an å skrive framtidige datoer, så vi skreiv terminen og 2006!
Gjest ->>- Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Det er et fint navn. Dere burde antagelig dobbeltsjekke med flyselskapet at det går greit å gi beskjed om nøyaktig fødselsdato senere.
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 tenkte jeg på også... og glemte å skrive at det var et fint navn da.... men det er det altså =)
silhah og emilie Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 da ble det nydelige navn på begge to:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Takk!:-) Kommer til å kontakte dem når vi vet eksakt fødselsdato, ja. Var litt gøy å bestille billetter til et menneske som offisielt ikke eksisterer enda!
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Så fint Riga+hippiesnulla & piratspira I am so happy for you )) Hvor skal dere? Hva heter storsøster forresten? Du har kanskje sagt det til meg før, men men...teflon brain here... Iris er et flott flott navn! Tenker med en gang på Iris Murdoch, one of my favourite authors ))
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Storesøster heter Telma!:-) Bra du har gode assosiasjonoer til det navnet...vi fant det ved å gå igjennom alle lovlige islandske navn alfabetisk for mange måneder siden. Íris var det første navnet barnefar likte, så da tok vi en pause i gjennomgåelsen, men det blei altså til at vi aldri fortsatte igjen etter pausen! Må legge til at Íris alltid har vært på min "babynavneliste", så jeg var jo enig i at det var fint...uttalen er helt lik på islandsk og norsk, men skrivemåten er litt andereledes, menmen.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Iris er et kjempefint navn! Kjenner i alt fire Iris'er, og alle er tøffe, morsomme damer med bein i nesa og masse sjarm )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå