Gå til innhold

Noen som har vært "overarbeidet?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte kroppen. Jeg har jobbet så mye i det siste. Har kun 60% barnahageplass, så noen ganer får jeg ikke sovet før om kvelden etter nattevakt. Dette har kun vært en periode for å hjelpe jobben. Så vanskelig å få tak i folk. skulle på jobb nå, men heldigvis hadde to andre blitt satt opp også. Feil fra ledelsen. Så jeg meldte meg syk Skjelver og er svimmel.............. helt utrolig ekkelt. Sovet i kveld i tilfelle jeg måtte dra. .. kunne ikke latt kolega gå alene.......... så nå sitter jeg oppe en stund for å sove skikkelig i natt.

er oppe i 135 %. Trenger ikke pengene heller...........dvs ikke sårt ihvertfall. De skal gå til bæremeis og ny spisestue............

Fri to dager før jeg skal jobbe alle netter før 17 augsut. Er nyansatt og vil vise at jeg duger også¨..........., kanskej dumt da jeg har fått de beste skusmål fra min tidligeer sjef i samme kommune....

Sliten nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt å la seg utnytte!

Det tjener ingen, bortsett fra sjefer som slipper å mase på så mange andre for å få dekket opp vaktene!

Du kan da ikke jobbe HVER natt frem til 17. august??? Er det lov?

Dessuten, Det går jo ikke om du ikke får sovet ut hver dag.

Har vært overarbeidet ja... resulterte i sykmelding nesten ett år :-(

Skrevet

huff.............ja, jeg er for snill på det området ............. skal holde ut til 17 augsut. har 2 netter fri før det fra om torsdag. skal fixe det. men aldri mer..........så maser de om at vi får overtid, men hva er alternativet. å betale noen fra acima eller hele nord............de er ikke billig!

Skrevet

er du helt på styr...en ting er at det ikke er lov, en annen ting er at det er jo direkte uansvarlig( går utifra at du jobber i helsesektoren) Det er ikke ditt problem at det er dyrt med vikarer fra vikarbyråer, dette er brudd på så mange arbeidstidsbestemmelser at jeg tror du kødder. jeg ville ikke likt at noen jeg var glad i skulle blitt tatt hånd om av deg etter sju- åtte netter. og jeg hadde nektet å gått på jobb sammen med deg hvis jeg hadde vist hvor mange netter du hadde jobbet. dette er ikke å være grei med arbeidsgiver, dessuten hvis du møter veggen og blir langtidssykemeldt skaper du mer bry for arbeidsgiveren din. Håper du er organisert for hvis du føler deg tvunget til å gå alle disse nattevaktene bør du be forbundet ditt om hjelp.

Skrevet

det er ikke tull- 200 timer denne mnd. ja, helsesektor- og det er fler enn meg.........

Skrevet

kjenner meg igjen jobbet også natt og det ble mange netter etterhverandre før jeg fikk fri EN dag,er også en sånn person som har vanskelig for og si nei...men ble ikke utslitt eller syk av det,har alltid jobbet mye så jeg er vandt til det,men skal ta meg sammen nå,for det er nok ikke bra og jobbe så mye som jeg gjorde,skal jobbe mellom 70-80 % når permisjonen er ferdig tenkte jeg...har 40 fast så tar jeg ekstra det jeg har lyst til når jeg vil....ca 3-4 dager i uka,da blir det letter og si nei for da har jeg faktisk et barn og ta meg av.

Skrevet

jobbet mye før jeg også, men har nå 60% natt. skal ha 80% til høsten. nå har det vært skikkelig cowboytilstander. ingen som kan jobbe. ferie og sykdom.jeg sier ja når de ringer. tenker på kollegaer som går alene. gjorde det selv her en natt, og det var en slik helvetes natt hvor alarmen går og folk må ha ambulanser osv. - typisk. i går ble jeg bare så svimmel og uvel. Vi var hos mormor. hadde gått dit med meis. stod på stuegulvet og kjente det svartnet. fikk satt gutten min ned. jeg svimte ikke av, men det var like før.Tassen har vært syk av 15 mnd vaksina også, så det har gått i ett. Føler meg bedre i dag. Skal på jobb igjen onsdag. Da har jeg 2 dager fri før 17 august. skal holde løpet ut........., så blir det ikke et slikt løp en gang til...

Gjest irismor
Skrevet

Sjefen din takker deg ikke for godt samarbeid når du stuper. En annen ting er vel heller lovligheten ved all xtrajobbingen. Får du overtidsbetaling?

Gjest irismor
Skrevet

Og som takk får du sikkert et surt brev der det står at du har alt for mange timer. Og at dette er noe du må passe på selv.

Skrevet

får overtidsbetaling for de 50-60 timene over 150 timer. får ikke de som er over 126 som jeg er ansatt i.... jeg er nyansatt i februar. vil liksom vise at jeg duger også. men jeg hadde jo bra skusmål fra min tidliger sjef i samme kommune, så hva er jeg redd for egentlig?

fikk høre at ingen skulle få fri til jul. det var liksom min plan da. stå på hele sommeren, påske, pinse osv......sen ferie slik at de ikke trengte så mange vikarer. kun beholdt en langfri uke i sommer. ellers har jeg jobbet over 100%. håper han likevel husker at jeg har jobbet alle dager og helger, og at jeg får fri til jul....

føler meg bedre i dag ihvertfall....... heldigvis. ble litt redd i går. skikkelig ubehaglig......

Gjest irismor
Skrevet

Har du sjekket turnusen din hvordan du jobber i julen? kan jo hende du kan avtale at jeg jobber den og den datoen mot fri da og da. Men det bør du avtale på forhånd og gjerne ha det nedskrevet.

Skrevet

jeg har natt til 1. og 2. juledag ihvertfall........ skal ta det med sjefen over sommeren. nå har han ferie. men kolega skal i bryllup til sin bror i Finland. hadde fått beskjed om ikke fri enda hun jobbet jul og nyttår sist år........ dårlig gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...