Pysa Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Jeg tenkte jeg skulle bytte til neste år, så det blir riktig fra januar, og så si fra på selvangivelsen at jeg ble alenemor i mai i år, og få igjen masse på skatten. Går det bra sånn? Eller må jeg bytte skatteklasse nå for å få de pengene?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 venninnen min fikk barn i april og bytta ikke, så hun fikk masse tilbake i år. jeg har ikke bytta skatteklasse enda og forventer og få igjen en del til neste år så det skal gå flott :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 det er situasjonen din ved slutten av året som skal gjelde når det gjelder skatteklasse... altså er du aleneforsørger per 31.12.07 så skal du lignes i klasse 2 for skatteåret 2007... jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke bare sier ifra til dem nå? så er det gjort og du slipper å tenke på det... eller er det pga skattekortet?? ingen som tvinger deg å bestille nytt skattekort og ingen som nekter deg å betale for mye skatt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 skal jeg fortelle hva som er det værste med hele greia anonym? det er at jeg ikke har tenkt tanken på at jeg kan si i fra og alikevel få dem til og trekke mere en de skal.. hehe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 jeg bare vet hvordan jeg er.. har tusen ting å tenke på og bomull i hodet av og til så da er det greit å bare ordne det med en gang.. og så fortsette å betale skatt som tidligere så er du iallefall garantert at du ikke glemmer det senere og som sagt staten "passer" gjerne på pengene dine litt men husk at dette ikke er den beste måten å spare på ettersom dere ikke får renter gjennom året på dette beløpet, men kun fra 1 januar 2008 for ekstra penger betalt inn skatteåret 2007..
Pysa Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil gjerne at staten passer på det til neste sommer, ellers blir det borte. Har hull på kontoen min, nemlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå