Gå til innhold

Forteller dere til noen at dere er prøvere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie, venninner o.l? Tror ikke jeg kommer til å si noe til noen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har valgt å si det til venninnen min rett og slett fordi jeg er så glad for at typen endelig etter 7 år vil prøve å få barn, men kan ikke si at jeg skal annonsere det til gud og hvermann. i utgangspunktet er det samboer og min sin lille hemlighet(og venninnen min dag). det blir i allefall ikke aktuelt å si noe til mamma hehe

Skrevet

Med 1. barnet sa vi ingenting til noen. Nå sier jeg at jeg har lyst på 2 tette:) Dumt å si det tenker jeg, fordi man kan bruke lang tid på å bli gravid og da er det så stress hvis folk "maser". Og de første 12 ukene er så usikre, jeg har nok med å forholde meg til mine egne følelser rundt det hele. Håper du blir fort gravid:))))

Skrevet

mine to nærmeste venninner vet det.. og de aller fleste vet at jeg ønsker meg barn, uten at jeg direkte har fortalt at vi prøver.. har ei litt fjern venninne, eller kanskje jeg skal kalle henne bekjent;) som til stadig masa om at jeg måtte få barn snart.. da sa jeg at det ikke er så lett for alle og at vi prøver.. så da ble de hvertfall slutt på maset fra den kanten... men foreldre og svigers vet ingenting..

Skrevet

NEI, det er det bare mannen min og jeg som vet. De andre får vite det etter 12 uker...

Skrevet

Ble så dårlig jeg sist, at jeg måtte fortelle det til familien da jeg var bare 7 uker på vei.. de trodde jo det var noe alvorlig galt med meg, klarte ikke å spise eller å beholde mat omtrent..:) Ble dårlig veldig tidlig..

Skrevet

her maste folk før jeg sa noe om det så da får noen et litt vagere svar en andre. Nære venner vet d.

Skrevet

Fortalte det til ei venninne igår faktisk, glapp utav som et spontant svar.

Men vil ikke si noe uansett til de andre sånn uten videre. Spør de om vi planla det så sier jeg bare at vi la troen hos skjebnen lissom. (jeg er en av de som mener at det er en grunn til at ting skjer = skjebnen. Det var også en grunn til hvorfor akkurat jeg kun ble tatt inn på den skolen der jeg møtte min nåværende type)

:D

Skrevet

Jeg har jo mest lyst til å skrike det til hele verden, men kommer til å gjøre det stikk motsatte! Orker ikke ha det presset på meg at folk vet det, venter på at det skal skje og maser. Har nok med at jeg selv skal vente og stresse!

Jeg har fortalt det til ei venninne, for hun er i samme situasjon, og det ble bare naturlig at hun fikk vite det. Ellers er det bare meg og mannen som vet det. Har heller ikke fortalt noen at jeg har sluttet på pillene..

Jepp, nå ble det litt langt her...

Skrevet

Jeg har fortalt det til venninnene mine....klart ikke la være! Men mamma og pappa venter jeg litt med. Mamma kommer til å dø av lykke hehe=)

Lykke til mad prøvinga alle sammen! Skal teste på tirsdag neste uke jeg!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spennende=)

Skrevet

Gjorde det med første ... nå gjør vi det ikke ...

Skrevet

Nei, det holder vi for oss selv. Vi har aldri gitt uttrykk for at vi ønsker barn heller så jeg tror det blir mange som får seg en stor overraskelse hvis det skulle skje at jeg ble gravid :-)

Skrevet

alle vet at vi prøver...men det har nok litt med at vi mistet Noah i uke 17... de vet at vi ville prøve igjen så fort som mulig.....

så det er ikke bare eg og mannen som er spent rundt ikm.....hehe...

Skrevet

jeg har kun sagt det til en venninne, men det er fordi hun og typen også prøver, og hun som tipset meg om denne nettsiden;)

Skrevet

det er nok mellom meg og gubben det, orker ikke presset fra alle kanter- selv om både mamma og de på jobb hinter og hinter om at det er på tide med barn snart..til de på jobb sier jeg bare at det er jo ikke sikkert vi kan få..mamma stresser jeg ikke med, fordi søsteren min har vært gjennom IVF, så mamma vet at hun ikke skal mase om dette- nettopp fordi det er et ømtålelig tema..

men det er ikke enkelt å slippe unna alle spørsmål..og det blir jo litt stress rundt det, når jeg prøver så hardt jeg kan å ikke stresse med å bli gravid..men kanskje har vi flaks denne runden, og at det blir god-strek på prøven snart??

Skrevet

Jeg har bare sagt det til dere her inne og ei god venninne. Ellers er det bare mellom meg og sambo=)

Det vil jo bli ekstra kjekt å høre det (med tanke på kommende besteforeldre) når de ikke vet at vi har begynt å prøve enda.

Men... vi begynner ikke før i september=)

Skrevet

Vi mistet sent i sv.skapet i mars, så de fleste vet at vi har lyst på en til. Men, vi har tre fra før, så det er ikke så mange som spør, heldigvis.

Skrevet

Fortalt det til venner og moren min....klarte ikke la være :o))) Men holder helt tett om det på jobben før vi har lykkes.

Skrevet

Mamma vet og et par av venninnene mine. Ellers svarer vi jo at vi har lyst på flere snart uten å utdype det noe særlig.

Skrevet

Kun noen av venninnene mine som vet..og det holder. Hadde ikke klart å holde tett over lang tid tror jeg. Er koselig å ha noen å dele tankene med :)

Skrevet

Da jeg var gravid med lillegutt, fortalte vi det ikke til noen at vi prøvde.

Nå, som andregangsprøvere, er vi litt mer åpne om det. Har fortalt det til mine nærmeste venner. Og ellers hvis folk spør. Er jo ganske normalt at man får flere barn etter hvert...

Så tror ingen får sjokk når jeg blir gravid igjen akkurat... :-)

Skrevet

De beste venninnene mine vet det, mye fordi jeg ikke vil "lyve" for dem mtp evt spørsmål om når nr 2 er planlagt + at vi har en ganske åpen tone på sånne ting. Og mamma og svigermor "vet" det (etter hentydninger om at snupp burde få søsken har jeg sagt at "det er ikke BARE å lage en baby, det tar tydeligvis tid"). Men offentlig er det ikke før den dagen vi velger selv å si at vi er gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...