Gå til innhold

Gift og skatterklasse...kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg g gubben planlegger jo å gifte oss,har jo vært sammen i 5år og har to fantastiske barn sammen =)

Har snakket om å gifte oss lenge nå,men aldri hatt tid liksom =)

Men så var det noen som spurte meg,siden jeg er hjemme med minstemann og ikke har hatt inntekt pga skolegang og slik,hatt en liten helgejobb,før jeg ble gravid med minstemann, om ikke gubben kommer i skatteklasse 2 siden jeg ikke har inntekt?

Vet dere hvordan det er?

Er det slik at siden jeg ikke har inntekt,har planer om å få en liten helgejobb snart,men kan jo ikke jobbe fult siden mini bare er 3mnd,men etter jul blir det leting etter full jobb, men uansett,vet dere hvordan det er dette med ektepar og skatteklasser??

Prøvde å lete litt på nette,men ble ikke noe særlig klok,var så mange datoer,om man giftet seg før da og da,eller etter da og da,og mye som jeg ikke helt forstå meg på,så da tenkte jeg at jeg kunne høre med dere kloke damer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter litt* =)

Skrevet

ingen som er gift her.. =)

Skrevet

Jeg er gift, men hos oss jobber begge...

Men jeg vet allikevel at mannen din kommer i skatteklasse 2, så lenge du ikke jobber... Når dere er gift, blir han forsørgeren din... og får derfor skattelette

Skrevet

så det er tilfelle,var ikke bare noen denne personen som sa det til meg trodde da..

men når jeg begynner å jobbe da,hva skjer da,blir det skatteklasse 1 eller 2..blir jo nok bare en liten helgejobb i starten,hvertfall til mini er gammel nok til å gå i bhg,og nå er han jo bare 3mnd,så bli en stund til..

Skrevet

Tror du kan jobbe innenfor det som blir skattefritt for deg... grensen for å få frikort...

Skrevet

hmm..spørs om det blir så mye i inntekt i det hele tat..håper hvertfall å få fast jobb til etter jul en gang,når mini er i bhg :) gleder meg så til å begynne å jobbe!! =))

kan jeg gå på ligningskontoret å snakke med dem der ang.ekteskap og skatteklasse..er vel de som har peiling vil jeg tro..

skulle uansett bare høre om det var tilfelle eller ikke..

mens jeg er her inne..og det er snakk om giftemål,må man ha sånn prøvingsattest hvis man gifter seg hos...ahh..det står stilt..altså ikke i kirken,men hos....blæ..det står helt stilt her!!!

Skrevet

Ja du kan snakke med de på likningskontoret angående skatteklasse...

Mener du hos Byfogden??? eller sorensskriveren???

.. kan ikke hjelpe deg med dette spørsmålet. Dessverre..

Skrevet

sorenskriveren ja!!! endelig..hehe =) du hjalp meg hvertfall med å komme på navnet i det minste =) takk!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...