Gå til innhold

Permisjon, penger, uker osv.. jeg er forvirret...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha 80% lønn i hvor mange uker blir det? 54 uker på meg og 6 uker på mannen min? eller: 48 uker på meg og 6 uker på mannen min?

eller?

pling-pling, jeg skjønner ikke hvordan det funker..

noen som vet bedre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til sammen skal det jo bli et helt år, du skal da ha 48 uker mens mannen din får 4 uker, men lurer nå på om det kanskje er utvidet til 5 uker for pappaen. Jeg skal også ha 80 % lønn i et helt år, så inkudert ferien din som er 5 uker så blir det et år + 1 uke da.

Skrevet

Det blir;

6 uker på mannen din.

9 uker på deg (3 uker før termin og 6 uker etter fødsel).

39 uker som er begges uker. De kan deles fritt mellom dere:)

Skrevet

Hei

kort fortalt blir det 48 på deg og 6 på pappa'n.

Men litt lengre fortalt så er tre uker før, og seks uker etter fødsel forbeholdt deg. 6 uker er forbeholdt far, og de resterende 39 ukene kan dere dele mellom dere etter ønske og behov...

Skrevet

Pappaen får 6 uker nå.

Sett opp en ønskeliste og be om å få en time med trygdekontoret. Det gjorde jeg i god tid, og fikk hjelp til å sette opp en plan som jeg kunne presentere for arbeidsgiver. Jeg skal også ha 80% lønn, men ønsker ikke å begynne i full stilling med en gang, så de siste månedene jobber jeg 60% og får da strekt permisjonstiden med 80% lønn til å vare ut 2008.

Skrevet

men når kan han ta sine 6 uker??? MÅ han ta de mens jeg nyter mine 48 uker, eller kan han ta de når jeg er ferdig med mine 48 uker og går tilbake til jobb???

Skrevet

Dere velger selv om dere vil ta samtidig eller ikke.

Skrevet

Han trenger heller ikke ta 6 uker sammenhengende, men kan dele det opp i uker eller dager som dere selv vil. Kanskje vil dere en periode gjøre det slik at han er hjemme to dager i uken og du tre? Det er rmange muligheter.

Skrevet

Dere kan ikke ha permisjon samtidig, evt må du ta ut ferie mens faren har permisjon.

Skrevet

aaalt for mange!! :D en sa her at vi velger selv om vi vil ta ut perm.ilag eller om han f.eks tar etr mor har tadd ut sitt..men om man tar ilag,er det vel uten lønn for den ene?? leste en plass at de ukene far er i permisjon er det ingen som spør hva mor gjør(husker ikke hvor jeg leste dette,argh..) men hvordan skal nå det fungere da..? vi må jo levere inn, var det 1mnd før pappa skal ut i perm, søknaden til nav,så da betaler de vel ikke til mor i samme periode..? totalforvirra her og..

Skrevet

Beklager både til Lilleklompen og dere andre - jeg tok feil. Mor og far kan ikke ha permisjon samtidig, men den ene kan ha perm og den andre ferie samtidig.

Sitat fra NAV:

Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten?

Mor kan være hjemme (for eksempel i ulønnet permisjon) sammen med far og barn i den perioden far benytter seg av fedrekvoten. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider deltid og mottar graderte foreldrepenger med minst 50 %.

Masse grei info her:

http://www.nav.no/page?id=805311849

Et godt tips er å avtale time med NAV og få info om hvordan dere kan gjøre det. De er utrolig fleksibel nå, og det er så mange måter å gjøre det på. Graderte foreldrepenger - tidligere tidskonto - syns jeg er genialt fx.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...