Gå til innhold

Trenger hjelp når det gjelder termin!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her.

Jeg fant ut at jeg er gravid den 26 februar. Jeg er ikke flink til å skrive ned når jeg har hatt mensen og etc. Menmå da hatt mensen mellom den 22-25 januar. Jeg tror mest på 23 januar.

Så hvis jeg går utifra 23 januar så skal jeg da ha termin den 01.11.07.

Men ultralyd terminen min sier den 07.11.07.

Jeg mener at ul terminen ikke kan stemme fordi jeg aldri har hatt mensen så seint.

I tillegg så leser jeg at de fleste som har født er nærmere menstermin enn uultralyd terminen.

Så mitt spm er til de som har født. Hva var nærmest fødselen? Var det ul termin eller menstermin?

Hva syns dere jeg bør regne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjem jo ann på kortid du har eggløysing mellom mens derfor har me ul for å fastslå termin.

Så ul skal no stemme meir enn menstermin

Skrevet

Statistisk sett stemmer ul-terminen bedre enn mens-terminen. 7 dager er ikke så mye, tror jeg. Jeg har hatt 7 dagers forskjell på to ul-er, og jeg har vel 2 uker mellom mens-termin og ul-termin.

Skrevet

Tusen takk for svarene.

Er bare nervøs for at fosteret kanskje er mindre enn det han skal være.

Jeg var nemlig på ul i slutten av mai, da skulle jeg ha vært 19 uker på vei, men hun ba meg komme om to uker fordi fosteret bare var i uke 16? Noe jeg ble veldig redd for, fordi da betyr det at jeg fant ut at jeg er gravid når det bare hadde gått to uker?! Det blir jo feil.

Kom tilbake to uker seinere og da sa hun at jeg var 19+4.

Skrevet

Skjønner at du bekymrer deg. Jeg er også litt redd for at babyen er mindre enn den skal være. Ble litt overrasket da jeg ble satt enda én uke tilbake på ordinær ul. Dessuten ligger sf-målet mitt under normalen. Men ettersom jeg kjenner liv hver dag, og synes magen vokser, så satser jeg på at alt er som det skal.

Har lest noe her inne om at fosteret kan ta litt pause i utviklingen sånn i begynnelsen. At det ikke er noe fasitsvar på akkurat hvor lang tid den trenger for å bli ferdig, og at ordinær-ul er mer for å predikere termin enn å si hvor lenge du har vært gravid. Aner ikke om det er noe sant i det, men det hjalp litt å lese det likevel:)

Skrevet

Sist jeg var gravid hadde jeg menstermin 14. juni, ul-termin 20. juni, men vesla ble ikke født før 01.juli.

Denne gangen har jeg menstermin 10. november, og ul-termin 27.november. Jeg vet at ul-terminen er feil siden mannen jobber i nordsjøen og var borte i 4 uker når jeg måtte ha blitt gravid i følge ul-terminen. Skjønte du det?

Siden det er litt viktig at jeg ikke går over tiden denne gangen har jeg vært litt stressa pga dette.. Jeg vet jo at jeg er minst 1 uke over tiden allerede, når jeg kommer til termin. Dessuten ble jeg også bekymra for babyen siden jeg ble satt hele 17 dager tilbake. Jeg er sikker på siste mens.

Jeg tok det rett og slett opp med gynekologen og ho regnet litt på det og sa at jeg viste best..derfor ble vi enige om at min nye termin er 15 november. Blir spennende å se når babyen faktisk kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...