Gå til innhold

Noen som vet??


Lissi87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hodet festet seg i uke 35 hos meg. Er i uke 38, snart uke 39 nå:)

Har ikke jordmor sagt noe om festing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Nei jordmor har ikke sagt noe om festing.. Skal til henne på tirsdag, så da får jeg vel høre om lillegutt har festet seg eller ikke.. Han har ligget i hodeleie siden jeg var i uke 30, så det er vel på tide at han fester seg snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Jeg er i uke 38 nå.

Har ikke hørt noe fra noen av de jeg har vært på kontroll hos at hodet er festet så jeg regner med at det ikke er det jeg. Er ikke det naturlig å informere om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen jeg var på kontroll hos sa ingenting, hun hadde bare skreve HF på helsekortet, så ej måtte spørre jordmora neste gang om hodet var festet:) Å det var det....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel individuelt... Er førstegangs, og her hadde hodet festet seg på sist kontroll, altså i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sist kontroll var ikke hodet festet, har 12 dager igjen til termin. Er førstegangs.

 

H beskriver at ungen ligger med hodet ned, i hodeleie.

B betyr at hodet er bevegelig, og dermed ikke festet.

 

Når hodet fester seg vil det stå HF

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg endelig svar på om lillegutt har festet seg og det har han ikke... Han ligger fortsatt med hodet ned, så får håpe han fester seg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege på sykehuset sa at det kunne drøye helt frem til fødsel før hodet var festet så det er ikke noe å stresse med trur jeg.. det skjer når det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen. Jeg går nå i uke 40 (riiimelig klar til å hilse på den lille...), og hodet er fortsatt ikke festet. Jordmor har sagt at det er helt vanlig at hodet ikke fester seg i det hele tatt hos flergangsfødende (jeg er andregangsfødende), og heller ikke alltid hos førstegangsfødende. Det som er viktigst for oss å vite er at dersom hodet ikke er festet skal vi ikke gå noe etter at vannet har gått før vi er undersøkt av jordmor/lege, så jeg håper fødselen min starter med rier og ikke vannavgang:o) Er det flere enn meg som begynner å bli litt smålei av å vente nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg står det kun H på kortet...men ganger før sto det HB...hva betyr kun H da?? at hun ligger ned,men det betydde jo HB og?? bare at hun var bevegelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...