Gå til innhold

hvor var gud da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

man er liten og uskyldig, opplever daglig mobbing og trakassering av klassekamerater og andre unger i nabolaget...så har man da denne barnetrua...man ber og søker hjelp og forståelse -men år etter år så blir det ingen forskjell... Så i en alder av 12 år planlegger man selvmord i hjemmet, vet akkurat hvor det skal skje og hvordan... det eneste som fikk meg til å ikke gjennomføre det var tanken på hvor sinna mamma hadde blitt på meg... så jeg gjorde det ikke... Hvor var gud da, hvorfor hørte han ikke min bønn om hjelp, jeg fortsatte å be noen år til...kvelgråtendes hver kveld ba jeg i smug så ikke mine søsken skulle høre det og le - men ingen hørte meg...heller ikke gud... Synes ikke det er rart at folk mister troen...jeg mistet min barnetro - og for å ikke la mine barn bli så skuffet og søke hjelp hos noen som ikke eksisterer og som ikke hører/hjelper deg - så sier jeg til dem at noen tror -og vi tror ikke... Vil heller at de kommer til meg hvis de har problemer enn å komme i den situasjonen jeg kom i. Har gått "ufrivillig" 1 år på en kristen internatskole...helt tragisk!!! To år på rad etter meg var det to unge gutter på 16 år som hengte seg, fordi de daglig fikk inprentet i hodet sitt at homofili er en synd...de var homofile begge to... Det skjærer i mitt hjerte, at kristne mennesker kan dømme andre slik at de ikke ser annet enn døden... -sier ikke alle kristne, men det er mange av dem. Har både fornuftige og mindre fornuftige kristne venner, er like glad i dem men ser fort at den mindre fornuftige blir litt vel overveldende og nedlatende..! Det må da ikke være slik! Skulle gjerne signere med anonym fordi dette er personlig -men har jo ingenting å skjule, leser noen fra bim som kjenner meg dette innlegget så forstår de sikkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi trenger alle litt sol og varme. Det ser ut til at livet ikke var helt snillt med deg da du var barn. Håper ting går bedre nå. Folk har igjennom alle tider ropt på gud uten at gud har svart i noe synelig omfang. F. eks i konsentrasjonsleire 2. verdenskrig. Det er på tide som Øystein Sunde, synger i en av sine sanger, at gud tar en 2000 årskontroll. Jeg har en homofilvenn som nesten ikke kom seg levende fra kristen internatskole. Han ble psykotisk. I dag klarer han seg ok... har en fremragende jobb (Du ville ha vist hvem han var) men dessverre kjøper han ennå piller gjennom ulovlige veier.

Skrevet

...leit å høre om kameraten din, det er akkurat slike ting jeg blir så frustrert over...at man ikke kan være den man er... Jeg for min del har det veldig bra, lever livet, venter barn med min kjære...men kristendommen er nok noe jeg kommer til å holde meg laaaangt unna...! Hvis jeg skal holde meg til øystein sunde's sanger så burde jeg jo slippe en fis og legge den på is også ;) men det er heller ikke noe jeg gjør... ;)

Uansett -vil bare få fram at folk må slutte å være så dømmende...vi er alle like mye verd uansett legning eller trosforhold/og de uten... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...