Gå til innhold

Bleieslutt ja... hvordan gå frem???

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa er kjempeflink når hun flyr uten klær, da går hun på do med en gang (bare tisser), men om jeg ber henne ta på truse, så blir ho helt hysterisk, for ho vil ikke ødelegge klærne sine (aner ikke hvor hun har tatt det fra)

Dessuten vil hun ikke slutte med bleie FØR babyen kommer, men ser for meg at det kan bli litt vanskelig? At hun og vil være litt baby da? Noen med gode råd og tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på mi jenta som snart blir tre år, så fikk vi forslag om å kjøpe inn klistremerker, å for hver gang ho tisse eller bæsje på do eller potta får ho ett klistremerke, ho slutta forrige fredag, å hittil har ho hatt 7 uhell...

vi e veldi bevisst på at ho får den fiiine trusa på sæ, å at ho ikke må tisse i den.... men ho klare ikke å si i fra selv enda, så vi tar ho på do med jevne mellomrom... å så indikererer ho selv at ho må på do, med å holde seg nedentil med handa....å da e d bare å spring på do me ho...

mitt tips e å muntre ho opp tel å bruke trusa, å for hver gang ho har tissa eller gjort noe på do, så for henne ett klistremerke... d har funka som bare d her.:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

takk for svar! Snuppa her er og strax 3, og jeg har kjøpt bok og klistremerker. "Problemet" er nå at ho skal på do hele tida, for da får ho jo et merke i boka..... Men har forklart at ho må si fra når ho MÅ tisse, og ikke bare si det fordi hun vil ha...

MEN det funker jo ikke siden ho ikke vil ha på truse! Har prøvd og si at vi bare kan ta på bukse og (tynn joggebukse) men hun nekter og gå med klær hvis hun skal gå uten bleie......

Skrevet

personlig ville jeg venta en liten stund med avvenninga.

moa begynte så smått i januar med å ville gå uten bleie og ha kontroll, men så kom babyen i slutten av den måneden og da ville hun være litt baby igjen. er først nå i sommer vi har kutta helt, er bare nattbleia igjen. og nå har hun kjempekontroll på både tiss og bæsj.

ville heller prøvd igjen da babyen ble noen måneder og sett da. er mange omveltninger da det kommer en ny en i familien

Skrevet

På jenta mi(ho er tre) så hengte vi opp et ark på badet med to kollonner. En for tiss og en for bæsj. Ho fikk et k.merke når ho tissa på do og to om ho bæsja. Ho fikk henge dem opp selv.

Jeg tok ho også med meg til byen for å kjøpe truser som HO syns var fine og ville ha. Og når ho hadde fått 10 klistremerker så fikk ho en liten premie.dette gjorde vi vel i et par uker og så var ho ferdig med bleie. Nå går ho på do alene, vil ikke ha hjelp, kun når ho har bæsja. Ho har heller ikke hatt et uhell på de to mnd ho har vært uten bleie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...