Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Vesla har begynt med grøt, og i dag ble hun så hard i magen at hun nesten ikke fikk ut avføringen, gråt og hadde skikkelig vondt. Vi tenkte å starte med svisker, og ga 30 ml på flaske midt i grøtspisingen. Høres det greit ut? Hvordan gjør dere andre det?
Heira☆ Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har veldig liten erfraring med sviskesafta. Jeg brukte malkekstrakt på lillegutt når han var hard i magen. Pleide å bruke det jevnlig hver dag, 1 ss hver morgen. Og var han veldig hard, så tok jeg det i neste flaske han fikk også. Det funka veldig bra her i hvertfall.
Bellen^2 Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Heia:) Er en snartur innom DIB! Her oppe i nord regner det i bøtter og spann så noe må mann jo finne på Sebastian har også hatt mageproblemer etter at vi begynte med 6 mnd grøten (han får grøt 2 ganger om dagen, tilsammen litt i underkant av en vanlig posjon). Vi har gitt han sviskepuré (mindre søl enn sviskesaften) etter hvert av måltidene, massert magen hans et par ganger om dagen, men han har fortsatt vært litt treg selv om det har gått seg litt til. Jeg fikk et tips her inne om økologiske aprikoser som vi har prøvd i dag. Jeg kan jo holde deg oppdatert om hvordan den fungerer:)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Sviskemos, spesielt om man lager den selv er MYYYYYE bedre! Sviskesafta hadde ingen virkning her iallefall. Barn er jo forskjellige da, men har hørt av flere at hjemmelaget sviskemos er bedre
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2007 Takk for svar! :-) Vi har brukt malt i mme'n frem til for noen uker siden, da klarte hun seg uten. Må kanskje begynne med det igjen. Hei på deg Bellen, håper dere har en fin tur selv om det ikke er go'vær :-) Spennende med aprikoser, hører gjerne fra deg om hvordan det går etterhvert. ...og til slutt; hvordan lager man sviskemos? Kun moste svisker? Vann?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Ja, tar hele svisker og litt vann i en kjele...koker det opp. Så slår man det over i en sånn mikser sånn at det blir helt knust.. Vipps, så er det ferdig. Om du har sånne beger kan du fryse det ned, så har du til senere TIl og med jeg syntes den smakte godt da
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2007 Supert, det skal jeg prøve. Takk skal du ha :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå