Mini nr 2 i mars Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Gjør dere???!!!!! Jeg slutta jo på pilla for 2 uker siden, og hatt sex uten prev....Selv om jeg egentlig ikke tror jeg kommer til å bli gravid nå, så tenker jeg likevel masse på når jeg evnt har/har hatt EL, om jeg kommer til å få noen symptomer på at jeg er gravid osv.. Det er nesten til å bli gal av! Hjelper jo ikke at jeg henger her inne dagen lang.. Uff, hvis jeg tenker såå mye nå før vi har begynt å prøve, hvor mye kommer jeg ikke da til å tenke når vi er igang på ordentlig?? Jeg som liksom ikke skulle stresse..mmm, yeah right! Tenker dere andre mye på hvordan kroppen er og overtolker alt som kan være symptomer? Ok, litt unnskyldning har jeg: har slutta på pilla og er veldig spent på om syklusen er normal og om jeg får mensen på tida..men ja; jeg tenker nok AAaaltfor mye =)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Kunne ikke vært mer enig! Sitter her altfor mye. Jeg har enda ikke kommet igang med prøvinga fordi mannen min er på sjøen, likevel så er jeg kjempeopptatt av syklus, finne eggløsning, bekymre meg for at den nå er forsinka, lure på om jeg i det hele tatt er fertil.. Huff. Hva skal vi gjøre med disse bekymringene? Hvordan skal vi klare å bare slappe av? Håper å klare å drite mer i det etterhvert. Hva tror du?
Hera83 Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Er akkurat sånn jeg også! Hadde sex for første gang i går uten prevensjon. Da ble jeg liggende leeenge etterpå og tenke på om jeg ble gravid nå. Hehehe Litt komisk! Jeg tenker veldig mye på baby hele tiden. Hjelper ikke så mye å kose med tanteungen min på 5 mnd heller.. Blir jo bare enda mer babysyk!
Mini nr 2 i mars Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2007 Godt det ikke bare er meg!! Tja, vil vi klare å drite mer i det? Håper jammen det! Men tenker at når jeg begynner på skolen igjen og etterhvert får meg en jobb, så har jeg litt andre ting å tenke på! Det er kanskje det eneste som hjelper? Altså å prøve å fordrive tida med andre ting som ikke har med baby og svangerskap å gjøre... Hm...nei, håper virkelig at vi klarer å la være å stresse! Vi får vel bare begynne å "prate" om andre ting enn baby her...hehe, neida:) Men da er det snart sengetid....Nattinatt!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Ja, tror sommerferie er det værste for tenkeboksen, ja.. Må vel bare tvinge oss til å slappe av med det og la det som skjer skje. Men det er så spennende, og man lurer på så masse! Tror nesten det beste ville vært å tatt en tur til legen for å undersøke alt, men tviler på at jeg får gjort det. Natt her og snart, sov godt jenter!
Mini nr 2 i mars Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har også tenkt at det hadde vært deilig å tatt en sjekk for å finne ut om alt er som det skal være!! Men mest sannsynlig er alt i orden! Går det derimot et år uten at noe skjer, så er det på tide å gjøre noe! Jepp, er utrolig spennende, og det er MANGE spørsmål! Kunne ønske tida gikk fortere, men får prøve å roe ned og ta det som det kommer.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Egentlig burde vi bare bestemt oss for at alt er i skjønneste orden inntil det motsatte er bevist!! Og vi jenter er så flinke til å være våre egne leger, og finne symptomer og unormaliteter hele tiden. Jeg vet at jeg i allefall har fryktelig god fantasi og noe lite kan plutselig bli veldig skummelt. Haha. Spesielt alt vi leser her inne, det kan skremme noen og en hver.. Helt enig med deg, mest sannsynligvis er alt i orden. Vi satser på det!
JulieF*Victoria* Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Hei! Jeg bruker også alt for mye tid og energi på baby akkurat nå. Vi hadde sex, uten noe prevensjon selvsagt, for noen dager siden, og alle dagene etterpå har jeg følt meg helt "merkelig" i kroppen. Samboeren min sier det til meg også, at jeg oppfører meg litt rart. Sikkert fordi jeg går rundt å tror at jeg er gravdi allerede:) Men, det ville vel være å ha litt for mye flaks!hehe;) Kjøpte foressten verdens nydeligste sparkebukse i går på salg. Kunne ikke dy meg!!! =)Men , det for bli første og siste ting jeg kjøper inntil jeg er 6 uker på vei inn i en meget ønsket graviditet. Ha en fin dag!
Høstspire 2011 Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 heihei=) Jeg tenker også alt for mye på dette nå for tiden=) Men håper det snart begynner å "stabilisere" seg når hverdagen blir normal igjen og dagene går litt raskere=) Jeg har vært hos gynekolog for å se at alt er som det skal være med meg=) Så nå er det bare sambo det står på, og han er virkelig nervøs for dette=) Men det er jo en utrolig spennende periode som står foran oss. Er jo ikke merkelig at vi tenker så mye på det=) Selv kjøpte jeg nettopp en sparkebukse til samlingen min. Jeg og sambo var også her en dag og så på babysenger=) Nå vet jeg hvilken seng, vogn og hvilket bilsete jeg ønsker å kjøpe meg, forhåpentligvis på salget i januar slik at vi sparer noen penger=) Nå har jeg bare 10 p-piller igjen=) Er herlig å forberede kroppen på en mulig graviditet. Jeg tar gravitamin hver dag og nyter livet. Tenk om dette blir siste sommer med bare meg og sambo liksom=) Det er litt skummelt også på en måte=) hehe! Men jeg synes det er veldig viktig å forberede oss, så selv om vi har blitt "avhengige" av denne siden hver og en av oss, synes jeg det er veldig kjekt=) Det viser jo bare at "tida" nærmer seg=) Nå må jeg bare klare å slutte å kjøpe ting, prate om det til sambo hele tida osv... Slik at vi ikke får "prestasjonsangst" når prøvetida i september kommer=) Koselig å ha andre å glede seg med:) Ha en finfin dag alle sammen=)
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Heisann er så godt å se at det er flere enn meg som faktisk tenker mye på det å bli gravid jeg har akkurat sluttet på p-spøyta og det var egentlig ikke for at vi planlegger å få barn sånn med engang ... men for at den skal komme ut av kroppen, siden det faktisk kan ta opptil 18 mnd før man er fruktbar. For både jeg og samboer ønsker jo barn i nermeste framtid så jeg var så bestemt på at jeg ikke skulle tenke så mye på det å bli gravid men heller ta det som det kom.. men etter å sitte her inne tenker jeg nesten ikke på noe annet vettu !! helt snålt asså.. jeg tror aldri jeg har vært så babysyk som akkurat nå, men er nok fordi veninder rundt meg får barn akkurat nå også men kjempe gøy å lese innlegg her inne koser meg og gleder meg på alles vegne
miepia30 Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Åh Hurra!! det e så godt å se at flere andre er minst like verpesyk, hihi, æ trodde ikke det skulle gå an å lengte så sterkt etter noe. Verpesyken e virkelig sterk altså! og har den først kommet slipp den ikke taket! surfing på allskens babysider og fertilitetssider på nett, lager lister over fremtidige babynavn under kjedelige forelesninger, lager handleliste, jobber hardt med selvkontrollen for å ikke begynne å handle ennå. Det er jo så mye fint! sukk. Har fex veldig lyst på det lammeskinnet barnashus her på siden reklamerer for på salg. Hmm, stå i mot eller ikke. Nedtelling til p-pille slutt går saaakte. Men i og med at p-pille slutt og eksamen er samme dag så betyr det egentlig også at det er veldig få dager igjen til eksamen. Nei nå er det kveld og slutt på babysurfinga for i dag. Natta jenter
EnLitenPrins Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Tenker på det HELE tiden jeg å Jeg og sambo har ikke brukt prevensjon på 1 år ( Har ikke planer om og prøve før til høsten,men skjer det så skjer det ) Men tenker hele tiden på att jeg er steril,eneste som går i tankene mine! Selv om alt er sikkert helt fiint! Tenker på Vogn,bilsete,vugge,babyklær,flasker og bleier ! Eneste som går rundt i hode mitt! Blir også litt lei meg når venninner og bekjente blir gravid hele tiden! Blir skikkelig missunelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå