Heira☆ Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Jeg skal fly fra Sola til Gardermoen om en og en halv uke. Da skal jeg (og mannen min) ha med lillegutt i bryllup. Åssen gjør jeg det med mat og drikke til lillegutt da? Det er vel blitt så strenge regler at en ikke kan ta med seg det heller...? Men han må jo ha mat. Ikke det at det er så lange turen, men man veit jo aldri om det blir forsinkelser og sånn.... Han får mme da. Liten vits og lage det hjemme hvis de tar fra meg det i innsjekkinga.... Appropo fly og små barn. Får man noen form for ørerdråper man dryppere ørene deres med, så de ikke skal få så trykk? Bare et spm., jeg har ikke peiling...
dikke Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Sikkerhetsregler Unntak for medisiner I tillegg til posen med toalettartikler kan du ta med medisiner og flytende kost som er nødvendig av helsemessige årsaker, og som du kan sannsynliggjøre er nødvendig for reisen. Dette inkluderer babymat og morsmelkerstatning. Det er ikke krav om resept eller kopi av legeerklæring, men du må være forberedt på å godtgjøre at innholdet i beholderne er innenfor reglene, for eksempel ved å smake på innholdet eller ta litt på huden. Medisiner i tablettform omfattes ikke av regelverket.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 hei har nettopp flydd fra norge til frankrike og tilbake igjen med snuppa på 8 mnd (i gpr faktisk:)) Jeg ringte og spurte om disse sikkerhetskontrollreglene og de sa at barnemat går uten om alt annet reglement. Man kan ha med mat til reisen i håndbaggasje. Vi hadde med ferdigblandet NAN -pakker og det var kjempekjekt. De er jo romtempererte så det er jo greit, da slipper du oppvarmingsprosess og greier. Middagsglass, grøtpulver, brødskive og frukt hadde vi også med. Også kan du ha med vann bare du har det i tåteflasken og tar det oppi en sånn "Ziplockbag" som ligger utenfor sikkerhetskontrollen. Vi gav Jenny melk på turen opp og ned med flyet slik at sugingen skulle fungere som utligning for henne. Hun hadde ikke noe problemer med dette, gikk så fint:) Eller så kan du bruke smokken også. Ta med dobbelt så mye melk som du tror du kommer til å trenge, for som du sier så kan det jo bli forsinkelser Lykke til med flyreisen. Det gikk som smurt for oss, hadde forventet et rent helvete jeg... hehe:)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 jeg har nettopp flydd fra Oslo til Bergen. Lillegutt er 3,5 mnd. Hadde med sånn ferdigblandet mme, det gikk helt fint. Han fikk sutten sin på vei opp og ned, det gikk veldig fint :-)
dikke Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Forrige innlegget mitt var klipp og lim fra avinor sine sider. Nådde ikke tastaturet for jeg ammet ) Vi er nettopp kommet hjem fra Grand Canaria. Ca 5 timers flytur. Og det gikk kjempe bra. Jeg hadde storeplaner om å amme når flyet lettet og landet, men hun hadde andre planer. Så jeg prøvde så godt jeg kunne. Ble bare litt sutting innimellom. Hun ville heller sove. Ble litt rotete dette her (ammetåke) Men poenget er iallafall det at snuppa min var 1,5 månet på første flyturen og 2 måneder på veien hjem. Og det gikk strålende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå