Gå til innhold

Noen som har eller har tenkt å nattavvenne nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke at det er så stort problem å amme om natten, men lurer litt når det er "normalt" å slutte med natt-maten....?

 

Legger jo snuppis ved 19-tiden, så våkner hun og får pupp rundt 23. Etter det er det klokka 2, 4, 6,7 og så står vi opp...(drømmer litt om å slippe de klokka 2,4 og 6...hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næmmen, skulle ikke være anonym dah!

 

Glemte å spørre om noen som har gode tips til hvordan man eventuelt avvenner på natta? Hyl og skrik eller...? Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å amme når hun var 4 mnd, men hun sov hele natta igjennom uten pupp en god stund før det!

Legger seg syv-halv åtte og sov til 4-6 tiden for pupp før jeg slutta å amme, nå sover hun til syv-åtte, utrolig deilig:)

Bruker sutt, så gav henne den hvis hun våkna på natta, og sov egentli bare lenger og lenger uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var mye du måtte amme på natta, tror ikkje jeg hadde takla det helt!

 

Her får gutten pupp kl 7 (sovner 7-halv 8), våkner igjen for pupp i 12 tiden, og sover som regel da til i 7 tiden. Pupp igjen for å sove til 9-10.=) så jeg plages ikke akkurat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel greit å våkne på natta, men allikevel savner jeg jo en litt mer sammenhengende søvn....derfor spørsmålet om nattavvenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda sov hele natten fra ho var 6 uker gammel. Helt uten at jeg gjorde noenting for det! Flinke jenta!

 

Men da ho rundet 5 måneder begynte ho plutselig å våkne og ville ha mat igjen. Eller iallefall våkne, og så er det lettest å gi henne pupp for at ho skal sovne igjen. Skal sies at dette var i forbindelse med at vi begynte å legge henne kl 19.30 istedenfor 22-23, så det var vel naturlig at ho trengte litt mat på natta da.

 

Den første uka våknet ho 1 gang pr natt, men nå har ho noen netter faktisk våkna 2 ganger, f.eks klokka 1 og klokka 4. Det er lettest å bare gi pupp, da sovner ho igjen.

 

Men nå har jeg bestemt meg for at det er maks 1 servering pr natt. Så de to siste nettene når ho har våknet for andre gang, har jeg satt meg ved siden av sengen hennes på en stol med teppe på meg, og puttet sutten i munnen hennes. Hver gang ho har spyttet den ut har jeg puttet den inn igjen. Og det har faktisk ikke tatt lenge, bare 10-15 minutter før ho har sovnet igjen.

 

De sier jo at fra 6måneders alder er det ikke noen ernæringsmessig grunn til at barn trenger mat på natta, så jeg tenker at om noen uker til så kommer jeg til å gjøre det samme med det første natt måltidet også.

 

Vet ikke om dette ble litt rotete kanskje, poenget var iallefall at jeg skjønner veldig veldig godt om du ønsker å kutte ut iallefall noen av alle de nattmåltidene. Barnet har jo absolutt ikke behov for mat så ofte på natta, og det er jo mulig at ho våkner mer av vanen enn av sult.

 

Så hvis jeg var deg ville jeg stålsatt meg og forberedt meg på noen slitsomme netter, hvor du "bestemmer deg for" hvor mange ganger ho skal få mat, f.eks klokka 23,4 og 7.Så kan det jo være at det går lettere enn du er redd for! (kan være lurt å gjøre hvis pappa har ferie så han kan ta henne på morgenen og du kan hvile et par timer da...)

 

Lykke til, om du velger å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...