Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noen få dager etter EL og forsøk på å bli gravid fikk jeg veldig vondt i brystene. Etter ca 1 uke roet dette seg. Pleier å få vondt uka før jeg får mensen så påfølgende uke var jeg bare litt øm. Nå har jeg hverken tegn på at jeg er gravid eller at jeg venter mensen så jeg begynner å lure litt. Men jeg heller til å tro at jeg får mensen en av de første dagene. Vet ikke helt hva jeg håper, for jeg har spist div jeg sikkert ikke burde spist hvis jeg er gravid og jeg har også tatt noen vinglass. Så det er vel like greit at jeg får mensen nå og forsøker iherdig ved neste EL. Ellers blir jeg vel gående med dårlig samvittighet hele svangerskapet. Hva kan skje med barnet om man spiser ørret, brie, skalldyr, drikker vin...? Uff, nå føler jeg meg ille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har lest et sted at fosteret ikke får noe næring fra mor de første 6 ukene, så ville nok ikke bekymret meg så veldig, og krysset fingrene for at mensen uteblir :)

Skrevet

Du har ingenting å være bekymret for. Om du er gravid så vil ikke fosteret leve av blodet ditt før den er 5-6 uker gammel. Navelstrengen er ikke utviklet ennå, så om du drikker litt og spiser ost og skalldyr, så vil neppe det ha noe å si.

Skrevet

alkohol er kun skadelig over lengre tid og i moderate mengder. Så lenge du ikke drakk deg totalt dritings så er det ikke noe å være redd for sånn sett. Bare at du stopper det på et tidlig stadie lissom.

Når det kommer til mat..

Er det noen kjent virkning på barnet hvis man spiser det du skriver?

Isåfall har ikke jeg hørt noe. :)

Skrevet

Takk for svar - da håper jeg på at jeg ikke får mensen på ca 1 1/2 år!

Jeg leste i et ukeblad på et venterom hos tannlegen (husker ikke hvilket ukeblad) der Jeanett Roede og en annen dame kom med tisp og råd ift matog trening når man var gravid. Jeanett nevnte noe med noen melkeprodukter som kunne gi alvorlig skade - men jeg husker ikke helt hva det var hn skrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...