minime<3 in belly Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Høres helt utrolig ut, men fra vannet gikk til Theo var ute gikk det kun 9 min. Så jeg er lykkelig over at jeg var på sykehuset når det skjedde. Tiden frem til vannet gikk tok "noe" lenger tid... he he Jeg var inne på sykehuset mandag kveld ca 23 og Theo kom onsdag 17:19. Men all honør til min kjære som støttet meg hele veien og gode jordmødre ved fredrikstad sykehus på B2. Nå er jeg hjemme og bare lykkelig over vår nye tilværelse. Gled dere for dere som ikke har født ennå.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Gratulerer så mye med Theo! Høres ut som det har vært en fin fødsel! Lykke til videre!
Nicoline3 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Godt å høre om fine fødsler ved fredrikstad, skal dit selv om kun kort tid (9 dager igjen til term) Noen spes grunn til at du valgte b2 isteden for b7? Jeg var helt oppsatt på epidural, men etter omvisning synes jeg det så mye kosligere ut på b7 og vil prøve å begynne der og eventuelt flytte ned hvis det blir for ille!
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Halla ... =O) Vakke d dg jeg traff på sykehuset ?? ks jeg da .. VA deilig og komme hjem =O)
minime<3 in belly Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2007 Det er mye mulig det var deg jeg traff. Satt å så på allsang sammen? Går det bra med dere? Det er ett prosjekt som pågår på fredrikstad sykehus der det velges avdeling for deg når du kommer inn. Grunn til at jeg kom på B2 var nok at det var der det var ledig og kapasitet til å se til meg. Men fikk beskjed om at neste gang føder du i 7. he he... siden alt hadde gått så bra. Og eneste smertelindring jeg fikk var litt lystgass og akupunktur.
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Gratulerer.. men hvorfor var du så lenge på sykehuset før vannet gikk egentlig? Artig når det går fort og greit..
Lille Kamille Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Hei, Ville bare tipse deg om at når fødselen går så fort er det en enorm belastning på nakken/ryggen til barnet. Dette kan føre til en glidning i skivene i ryggsøylen. Hvis du om nonen tid merker at barnet er veldig urolig og ikke vil roe seg i en spesiell stilling ( f.eks på magen) kan det være lurt å ta en tur til en kiropraktor som har erfaring med spedbarn. Jeg har vært borti dette selv, og barnet fikk en helt annen personlighet etter to behandlinger. Dette er absolutt ikke noe som hender hver gang, men det kan være greit å vite at det kan skje dersom dere får problemer. Lykke til.
minime<3 in belly Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2007 Grunn til at jeg var så lenge er ikke lett å si, men når jeg kom inn mandag kveld var jeg 3 cm åpnet og riene kom hyppig. Da virket det som det skulle skje i løpet av natta`n. Tirsdag morgen ble jeg undersøkt igjen og jeg hadde ikke åpnet meg en millimeter mer. Da gikk vi ut en tur og tuslet på torvbyen for å få det ennå mere i gang.... Hadde rier hele tiden så var jo ikke akk en kosetur på torvbyen... he he... Når vi kom tilbake på sykehuset hadde jeg bare åpnet meg en cm eller 2 til.... Da hadde jeg ikke sovet siden natt til mandag så da fikk jeg en sprøyte så jeg fikk sove. Når jeg våknet opp etter 4 timer hadde alt stoppet opp... Riene kom med 7 min mellomrom og ikke så kraftige. Så vi fikk velge om vi ville være på sykehuset over natta`n eller om vi ville reise hjem å prøve å sove, Vi var hjemme fra 3 på natta`n til 9 på onsdag morgen. Da hadde jeg heller ikke fått sovet.... Når vi kom inn da var jeg 7 cm åpnet. Så kl 12 la jeg meg i varmt bad for å døyve smertene..... Lå med hyppige rier frem til litt over 16 på ettermiddagen. Da kom jordmor og skulle ha registrering og sjekke meg.... Når hun fikk sjekket meg og vannet gikk like over 17:10 ca så var han ute 17:19 Ang. nakken hans og ryggen så er jeg ganske sikker på at han ikke har noen plager der... Han er så rolig og sover og spiser han skal. Men takk for tipset
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 ikke for å "hakke" på overskriften.... men var nødt til å lese innlegget, da jeg ALDRI har hørt om en fødsel som varer i 9 minutter.... og.... fra mandag kveld til onsdag ettermiddag er vel ikke akkurat 9 minutter.....?
Honning&Nora_87 Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Gratulerer såå mye! Høres ut som alt står bra til med mor og barn.. Gleder meg til det er min tur! )
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 HEi hei stemmer det, så på allsang =O) HEr går det kjempe fint, bare mange våken netter =/ JA jeg skulle egentlig være med på det prosjekte men jeg valgte heller ks. men men allt bra med dere da ??
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Grattis så mye med gutten din;) Lille kamille; fødselen hennes varte jo ikke i 9 min da, men i tre døgn så tror ikke nakken er skada...hehe..
minime<3 in belly Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. juli 2007 Det er forskjell på hva man ser på som fødselsvarighet..... Nei det varte ikke i 9 min.men må jo skryte litt av at det gikk så fort som det gjorde alikevel. For jeg føler ikke at jeg lå å FØDA i 2 døgn.... Jeg føler at det gikk på de 9 min fra vannet gikk til han var ute.... Som samboeren min sier: Få min. etter fødselen da vi tok de første bildene av sønnen våres så hadde jeg ikke en eneste svetteperle i panna og hadde samme friske fargen i ansiktet... Ikke direkte anstrengende.... Men jeg har jo vært utrolig heldig jeg da. Syns synd på de og dere som ligger lenge med press veer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå