Gjest Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 På tross av Pergo denne pp, så kom den forbannede tanta likevel. Hadde vel egentlig ikke forventet noe annet heller, da håpet om noe annet er ganske labert for tiden. Tok meg en alvorsprat med mannen min i går, når tanta dukket opp, fordi jeg må ha en liten pekepinn på hva han tenker fremover i fht. hjelp for å få til dette her. Om han evt. vil levere en ny sædprøve igjen, ta medisiner som kan bedre sædkvaliteten eller evt. være med på en inseminasjon. Han var veldig usikker til dette, og ønsket å tenke seg litt om. Har gitt han frist til jeg skal til gynekologen igjen den 22. aug. Da må jeg nesten vite hvor han står. Han sier imidlertid at han har ett stort ønske om å gi meg dette barnet som jeg ønsker meg sånn. Og på spørsmål om hva han egentlig vil, når han ikke tar hensyn til det, sier han at han er usikker. Han vet at han blir glad for en til, og kjente at han gledet seg stort da jeg ble gravid i vår og tilsvarende skuffet da jeg mistet. Men han er likevel usikker, med tanke på at barna vi har begynner å bli voksne og vi kan få mer tid til oss selv. Kjenner jeg blir så frustert og usikker selv også! Han har jo levert en sædprøve tidligere, som viste en nokså redusert sædkvalitet. Dermed er det kanskje ikke vits for meg å ta Pergo, men jeg tenker at det er verdt forsøket. Er det noen som vet om redusert sædkvalitet (unormale sædceller) lettere kan føre til misdannet foster? Jeg tenker og tenker i fht. at jeg aborterte sist, og lurer veldig på om det er noen sammenheng der, eller om det kun er de friske og raske sædcellene som når frem... Vet noen som om inseminasjon er dyrt? Og hvor får en evt. gjort det? Dette var dagens hjertesukk fra meg. Godt å få ut litt frustrasjon, og takk for at dere gadd å ta imot den Klem
Cmoi Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Smugs Leit at det ikke klaffet denne mnd. har selv gått på pergo for første gang denne pp så vi er spente. ( EL i dag/morgen) Mannen min har bra resultat på sæd prøven, og det er bra. Synes det var lurt av deg og prøver pergo, da vet du jo du har forsøkt i alle fall. Håper noen andre kan svare deg på hvor og hva det koster med inseminering. Finner en del info under St.Olavs hjemmesider også. Prøv det du. Lykke til videre.
bente69;) Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Halla Smugs:) Så leit at tanta fant veien denne pp også til tross for pergo. Vi er nesten i samme situasjon som deg/dere, gubben her har bra kvalitet på de få han har, kun 1 ml. Mener jeg så det kostet ca 6 laken for inseminasjon på volvat eller rødekors klinikken. Vi har snakket så litt om å prøve det, men skal vente til jeg er ferdig med siste (3dje) dobble pergokur (har pause mnd nå). Høre så hva gyn sier om jeg ikke blir gravid. Å du, ta vare på deg selv og dine i Bulgaria, er jo nesten wild west der nede. Hver forsiktig, snuppa!!) Måtte det snart bli vår tur Smugs, stoooooor klem fra
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Hei smugs ). Trist at pergo ikke hjalp denne pp- men den virker jo måneden etterpå også... Så løpet er jo ikke kjørt ! Håper din kjære benytter tiden sin godt i tenkeboksen, og at dere kommer til en løsning dere begge kan si dere fornøyde med. God sommer til deg og dine,ta vel vare på hverandre i Bulgaria ).
mamamimmi Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Hei, Tenker ibland på deg. Leit at det tar sånn tid å bli gravid, for meg tok det 22 pp, med SA inemellom. Du er jo ung fremdeles, og mannen din har fått et analyseresultat med begrensed saedkvalitet. Da er spörsmålet hvis du ikke kvalifiserer deg for inseminasjon via helsevesenet, og da burte det ikke koste så mye. Har du spurt hvordan det fungerer? Private alternativ koster jo mere. Jeg vet at Carl von Linnéklinikken i Uppsala, Sverige, samarbeider med en Dr Hans Ejlepsen på Volvat i Ålesund. Se www.linne.se/samarbete/ . Veldig koselig klinikk, men det er jo veldig langt unna for deg. Det finnes jo klinikker mye naermere.Jeg sökte hjelp der for 2 år siden, og da ville en inseminasjon kostet 1200 SEK for meg, i en alder av 42 år. Håper på allt godt for dere. Klemmer
skifer Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Huff da ,det var leit.. Det øker jo sjangsen med pergo..jeg har tenkt tanken selv ,da vi har samme problemstilling,men siden vi har fått div positive tester så har det blitt med tanken til nå hvertfall. Her i huset tygger gubben div vitaminer og har gjort det i snart to år for å bedre kvaliteten.. Inseminasjon fikk vi beskjed om var lite sannsynlig ville hjelpe,da de bare får hjelp gjennom livmorhalsen og alikevel må svømme opp eggstokken,men klart,da vil jo sæden bli preparert pluss at alt blir med inn så det blir fler,så litt MÅ det da kunne hjelpe..vi har vært i kontakt med volvat selv,og har papirene liggende faktisk klart i ferdig frankert kovolutt,men har avventet med å sende inn,men vurderer det ja. 5250.- koster det på volvat i oslo..(for ikke medlemmer) Skjer det ikke noe innen et par mnd til nå,så sender vi nok papirene(tror jeg),kan jo være heldige og lykkes. (er du under 37 så burde du få hjelp av det offentlige(hvis de gjør det ved søsken frsøk da??) og slippe å gå privat,husker ikke hvor gammel du er akkurat nå ) Uansett ønsker jeg deg masse lykke til og håper det går på naturmetoden,har lest om andre med samme diagnose som har klart det,så vi gir ikke opp,selv om legene sier sjangsen er minimal,har da fått det til noen ganger selv om vi har mistet da,men det er sikkert pga feil med spiren grunnet dårlig kvalitet,for utredningen viste ingenting galt med meg..så dukker det opp en frisk en går det nok bra. Klem Skifer
gull-ønske Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Hei Smugs! Trist at tanta kom til tross for pergo. Forstår godt frustrasjonen og usikkerheten til både deg og mannen din. Vi har også mange tanker rundt denne prøvinga, men vet likevel at vi begge hadde blitt glade dersom vi hadde lykkes nå. Nå er nok vi litt eldre enn dere, men jeg tror kanskje vi er i en prosess der vi vet at vi kanskje snart må sette en sluttstrek for prosjektet. Men til tross for at jeg også har noen motforestillinger så klarer jeg ikke å legge bort tanken på en baby ennå. Jeg ønsker deg like godt lykke til i pausemåneden jeg! :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå