Gå til innhold

Tror vi velger abort :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er helt fra seg, vil at vi skal ta abort da jeg tok positiv graviditetstest idag. Vi er tobarnsforeldre fra før så for meg er det ikke noe big deal å få en til. Vi har det slitsomt nok allerede, og det blir ikke akkurat lettere med enda en baby opp i det hele. Bare tenker høyt her. Orker virkelig ikke ha barn "alene", enslig forsørgere er de tøffeste menneskene jeg vet om, all ære. Han vil ikke forlate meg sikkert, men være gretten, deprimert og bære nag dersom jeg beholder barnet. Det er forferdelig nok til å knekke psyken på en sensitiv gravid. Studenter nå begge to, bor trangt... Er det best at hodet vinner over hjertet noenganger?... To er jo fantastisk allerede men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok allerede tatt en beslutning, og du har jo to fine barn fra før... må likevel si at jeg finner innlegget ditt en "smule" feil plassert. Hvorfor ikke si slikt på forumet "Beholde barnet?" Har en følelse av at dette ikke er sant og at du finner på dette for at enkelte av de som er her inne er studenter, bor trangt, han er ikke klar etc, skal tenke seg om før en dropper prevensjon etc. Har jo vært en del prevensjonstråder her i det siste. Du sier at det ikke er en big deal å få en til, men at du har det slitsomt nok som du har det nå. Jeg tror rett og slett ikke på deg.

Og hvorfor brukte dere ikke prevensjon? En bør jo ta konsekvenser.

Ta abort og heller steriliser deg i samme slengen, da er dere iallefall sikret.

Skrevet

Kjære Anonym HI.

Hvis du bruker dette foumet betyr det vel at du er klar for en til. Og det viser jo innlegget ditt også. Jeg kan være for abort i enkelte pressede situasjoner, men kjære kjære deg. Du er jo i et stabilt forhold og babyen kommer til å få søsken. Og du ønsker jo dette barnet. Du sier du ikke vil bli alene mor. Men går han fra deg og de to barna dere har på grunn av at det etter et uhell ikke blir valgt abort er han vel ikke akkurat drømme mannen. Kanskje kan studiene vente noen år til barna blir større. Et lite barn kan ikke bli utslettet fordi det er litt ubeleilig. Det skal passe jævla dårlig. Og da anbefaller jeg ekstrem prevensjon til slike ekstreme forhold f. eks. p-sprøyte eller sterilisering. Lykke til med ditt valg. For det er bare ditt. Ikke ditt og din manns.Sånn er loven, lik det eller ikke. Det er du som må ta konsekvensen enten sammen med han eller alene. Hold oss oppdatert også skal jeg sende mange varme taker til dere.

Skrevet

Kjære Anonym (Ikke HI)

Det fallt meg aldri inn å tenke tanken om at innlegget ikke var ekte før jeg leste ditt svar. Tror du kan ha rett, men vet ikke. Det mer jeg ser på det desto mer er det som ikke klinger helt riktig i mine ører også. I tilfelle er det bare dumt å skrive sånne innlegg. Her er vi mennesker med feil og mangler. Riktige og gale valg. Vi trenger ikke manipulerende anonyme innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...