Gå til innhold

tran- hvor viktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det å gi tran daglig til en på 2 mnd. jeg glemmer det stadig og så er det jo en kamp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en kamp så gi heller D-vitamin-dråper. Jeg drypper på smokken, og putter den i munnen. Null problem. Har ikke orket å begynne med tran, storebror spydde en meter framfor seg da han var baby og fikk tran. Ikke gøy for noen. (Nå er han 3 år og elsker tran...!)

Det er også veldig bra for babyen å få i seg omega-fettsyrene i tran, disse er byggesteiner for hjernen. men dette vil han også få fra melka di om du tar tran. Jeg tar trankapsler om kvelden, orker ikke å gulpe den smaken hele dagen. Og når han blir litt eldre kan du blande litt rapsolje i maten, inneholder omega-fettsyrer.

Skrevet

seneste forskning tilsier at det ikke er noen fordeler ved tilskudd av tran. d-vitamin dråper er det eneste de bør få.

Skrevet

Hvilken forskning henvider du til nå?

De offisielle rådene er jo fortsatt å ta tran.

Skrevet

Det viktigste er å få tilskudd av D-vitamin (som det også er i tran), omega 3 får de gjennom morsmelken, men det er lettere å få i dem tran senere om man starter tidlig med tran. Hvis du ikke får i ham tran så ta D-vit dråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...