Gå til innhold

Har dere lammeskinn i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller sover babyen bare rett på madrassen...?

Har bytta fra vogge til sprinkelseng, og synes jenta mi nærmest forsvinner i den store senga....Har prøvd å rulle et helseteppe og legge rundt hodepartiet, men det slenger hun bare rundt når hun leker og skravler før hun sovner... ;o)

Lurer på om lammeskinn kanskje trekker til seg mye støv? lufta det istad, og synes det kom mye støv da gitt....hmm....kanskje jeg som må gjøre rent oftere...hehe :o) (en gang i uka er kanskje ikke bra nok...?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har aldri hatt det. Og han har sovet godt i sprinkelsenga si siden den dagen vi kom hjem fra sykehuset.

Skrevet

Sover rett på madrassen. Brukte lammeskinn i førsten.. . Leste et sted at lammeskinn øker sjansen for krybbedød også.. så da tok jeg det bort.. brukte et fleecepledd en stund med et annet pledd under som var formet som en omvendt U.. ble litt lunere rundt hodet..

Skrevet

Oj, øker faren for krybbedød.....ikke noe mer lammeskinn her da gitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *uff*

HI

Skrevet

Hmm...jeg har lest det motsatte om lammeskinn, mindre sjanse mot krybbedød. Vi bruker lammeskinn, fornøyd med det. Men det varierer veldig - for min eldste trivdes ikke med lammeskinn

Skrevet

Hmm...motstridende påstander altså....

Da er det vel igrunn opp til en selv da...

HI

Skrevet

jeg bruker lammeskinn..har også lest at det minsker faren for krybbedød pga at det regulerer varmen selv..lillegutt har sovet i det i ti mnd og jeg regulerer bare m hva han har på seg om d er vinter eller sommer...

Skrevet

Lammeskinn i senga kan redusere faren for krybbedød.

Men vi bruker det først og fremst fordi det gir Minimais gode soveforhold - hun trives med det, det gjør sprinkelsenga lunere, og jeg føler meg sikrere på at hun ikke er for kald eller for varm.

Skrevet

Nå nærmer snuppa seg straks 18 mnd. men jeg fikk lyst til å svare allikevel.

Vi har brukt Nøstebarn sitt største n praktisk talt i senga henne her hjemme siden fødselen og hun stortrives på skinne sitt.

Har faktisk ikke tenk å ta det bort før hun skal over i køyesenga som står på rommet hennes.

Vi bruker det også når det er godt og varmt etttersom det regulerer varmen.

Skrevet

Ja, vi bruker lammeskinn fra nøstebarn. Det er greit å riste det av og til, ja. Vi gjør nok det for skjelden. :o/

Det ble sagt at lammeskinn med lang "pels" kunne øke faren for krybbedød fordi ungen kunne få problemer med å puste i det om de lå på siden eller magen (men det skal de jo ikke). Lammeskinn med kort hår er visst helt ufarlig i så måte, og påstås å heller forebygge krybbedød.

..Også sover de fleste babyer så mye bedre på lammeskinn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...