Mild, Marcus & Mille Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Var innlagt på Ahus fra mandag til onsdag, da var Marcus akkurat 2 uker. Hadde akkurat begynt å gi gutten vår mme siden jeg må spise så mange smertestillende nå. Siden jeg ikke var i stand til å ta meg av Marcus på egenhånd måtte samboern min levere Marcus på vaktrommet til jordmødrene så han kunne stikke ut en tur. Vi hadde skrevet en lapp hvor det sto litt forskjellig (ikke bare bare når man skal levere fra seg det kjæreste man har). Der sto det blant annet når han sist hadde spist, hvor mye han pleide spise, hvor ofte osv. Må bare si at Marcus er verdens snilleste baby! Gråter bare når han er sulten (mellom 3-4 time) og litt sutring når han bæsjer i bleia - thats it. Når samboern min kommer tilbake for å hente Marcus en time senere står den samme jordmora som han leverte Marcus til og vugger han fordi han griner. Samboern min forteller at det er 3 timer siden han har spist så han er nok sulten. Da sier jordmora; "Nei, det er nok fordi han fryser, han har jo så lite klær på." Så drar hun han med inn på stellerommet, og kler på han en sånn sykehusomslagsgenser mens Marcus griner hele veien. I tillegg står hun og legger ut til sambo hvordan man skal kle en baby rett, skifte på den osv. Hu ber han også om å fortelle meg hvordan det skal gjøres, eller så kan hun godt stikke innom og lære meg senere. Nå skal det sies at vi hadde kledd på han en kortermet body fordi rommet vi hadde fått var så utrolig varmt og Marcus ble skikkelig svett når sambo kom inn med han på rommet igjen. Når de kommer tilbake til vaktrommet griner fortsatt Marcus og jordmora går og henter en flaske med mme. Den har et innhold på 50 ml. Marcus pleier å drikke 80-100 ml, og dette forteller jo sambo til henne. Men da sier hun at så små babyer skal ikke ha så mye. Men gutten vår blir jo ikke fornøyd med så lite? Han veier nå 3400 g. Nå tar sambo Marcus og flaska med seg og tusler inn på rommet vårt. Han smaker på melka for å kjenne at den er i passe temperatur - og da brekker han seg! Melka er sur. Han går tilbake til kjøkkenet for å finne ny melk. Men alle de andre flaskene inneholder også SUR MME! Åh, jeg har aldri vært så redd! Er så glad for at gutten vår ikke fikk noe mme fra de tidligere. Resten av oppholdet ordnet vi bare med mat selv. Kan ikke tro at de holder på sånn. Denne oppførselen vi har fått fra div jordmødre der er nok mest sannsynlig fordi vi er så unge. Vi hadde enerom, og hver gang jordmødre så oss skifte bleier/kose med han osv. ble det kommentert at de ikke hadde trodd det om oss siden vi er så unge. Synes det er synd at de ser sånn på oss. Vi kan være like flinke som foreldre på 40! Gutten min er bare 19 dager, men jeg er allerede dritlei av at folk påpeker hvor ung jeg er - enten om det er fordi de er imponerte fordi jeg er ung, eller om det er dritt de kommer med. Både jeg og sambo er forresten 18 år.
OhMyGod!!! Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 utrolig at folk kan oppføre seg sånn da... en kompis av meg ble far til 2 før han ble 18 (15år første gangen) å han er den beste pappaen jeg vet om, så sånn kan man ikke gå ut fra på forhånd....de burde de vite som jobber med dette hver dag.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 så utrolig leit at man skal få blitt sankket til på den måten av jordmødre. dem skal liksom være til hjelp! Jeg har hatt min tid på a-hus og ikke skal jeg ditt igjen! f f... for et sted. Jeg hadde alvorlig sv.f sist. og kom opp fra insentiv etter 24 timer.da mener den at jeg var frisk nok.. og da er jeg frisk nok til å ta vare på sønnen min å. Jeg skjønner jo at dem og sambo har tatt vare på lillegutt. men da jeg er der.. kan jeg jo få gutten min. Hver gang jeg var på do, trillet jeg han bort til der hvor alle andre stod med senga si.. og jordmoødrene skal jo bare ta dem opp da dem skriker. vel da jeg kom ut igjen.. var ikke han der.. Der satt en av jordmødrene å kosete og dullet med han.. jeg var på do i 2 min.. kan jeg få han. Så gikk dem etter meg, i helene får å se om jeg ammet og la han til brystet. jeg trodde jeg skulle bli gal. Dette var bare fordi jeg var ung og dem mente at jeg kunne ikke ta vare på sønnen selv, for et mas om å skifte beie, bade, vaske, og den amme praten jeg fikk.. gud for en jordmor. Jeg vet hvordan jeg skifter en bleie!!!! Da fikk jeg fnatt, og selv om jeg var veldig dårlig etter sv.f sa jeg at jeg ville dra hjem.. og det nå.. etter 3 dagen.. det viste dem ikke om var mulig.. Jeg kunne jo ikke bare dra. Da sa jeg det rett ut som det var.. dere hanter jo sønne min, hele tiden.. akkurat som jeg ikke klarer å ta vare på han.. og det er jo så vidt jeg får han tilbake. dere følger etter meg og ser om jeg ammer han.. så klart jeg gjør det.. jeg blir helt stressa av dere og føler at jeg ikke får noe fred og ro.. jeg vil hjem så jeg kan slappe av sammen med min sønn og sambo. jeg skal dra nå og ikke i morgen! Da tok det jaggu ikke lange tiden før jeg fikk farskaps pap, som vi skrev under på og dro. Da vi kom hjem, fikk jeg slappet av, og melka som ikke hadde kommet, fordi dem stresset etter meg, bare rant ut av puppa. Lurer på om det kunne ha vært noe? hehe Selv var jeg 19 år, skiftet en god del bleier i mitt liv, passet mange barn og venter nå baby nr 2
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 så serverer dem sur melk? hva i all verden er det for noe! sykt.. skulle ha ringt inn og sagt ifra.. det er jo ikke bra for de små magen i det hele tatt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå