Gå til innhold

Når begynte dere med skive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstegutten min er ikke glad i grøt. Har prøvd mange typer, men han spytter ut mesteparten.. Middag og frukt etc sluker han rett ned.

Eldstemann var så lett å mate for han likte alt... Husker ikke når vi begynte med skive da.

Lillebror er 6,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK =)

Er så redd han skal sette i halsen... :-/

Skrevet

Begynte ved ca 5 mnd alder.. hadde litt vann på brødet og tok vekk skorpa.. satt litt i halseni starten, menett lite dunk i ryggen så gikk det greit;)

Han fikk ganske store biter og spiser selv.. det er stas;=)

Skrevet

kan de få skive hvis de ikke har fått tenner enda?

Skrevet

Når hun var 7 mnd :) men hun bare brakk seg så vi fikk henne ikke til å spise skive før hun var nesten 9 mnd..

Skrevet

Ja, jeg tenker han får få skive med leverpostei siden han ikke vil ha grøten som er tilsatt jern...

Har prøvd med malt extrakt, sviskesaft, frukt etc. Håpløst ;-)

Skrevet

Ja. Gutten min hadde kun 1 tann nede og han brukte ikke den, for å si det sånn : )

Skrevet

Begynte med skive når hun var 9-10 mnd, men det mest fordi vi skulle ut på langtur til utlandet, og jeg ville at hun skulle være minst mulig avhengig av annet enn mm og grøt.

Hadde fint begynt med litt skive til din gutt, ørsmå biter burde jo gå bra!

Skrevet

Gommene er steinharde, så skive er ikke no problem. Tulla fikk fra 7 mnd. Elsker leverpostei og gomler i vei. Er nå 9 mnd og tannløs! Det går så bra! Hun liker ikke middagsglass, så uten skiva hadde det vært håpløst hos oss.

Skrevet

Ja, får prøve i morgn. Han har en tann som akkurat er gjennom... :-)

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

mini har ikke fått tenner før nå .. 9 mnd .. og vi ga brød ved 5 mnd ca.. gikk helt fint.. trente opp gommene sine.. så nå når tenner dukker fram går det som en lek;=)

Men lurt å ha litt vann på!

Vi kjøpte også sånne sukkerfrie skorper fra wasa... som han gnager på.. gull når det klør i gommene;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...