Gjest Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Minstegutten min er ikke glad i grøt. Har prøvd mange typer, men han spytter ut mesteparten.. Middag og frukt etc sluker han rett ned. Eldstemann var så lett å mate for han likte alt... Husker ikke når vi begynte med skive da. Lillebror er 6,5 mnd.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Begynte ved ca 5 mnd alder.. hadde litt vann på brødet og tok vekk skorpa.. satt litt i halseni starten, menett lite dunk i ryggen så gikk det greit;) Han fikk ganske store biter og spiser selv.. det er stas;=)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 kan de få skive hvis de ikke har fått tenner enda?
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Når hun var 7 mnd men hun bare brakk seg så vi fikk henne ikke til å spise skive før hun var nesten 9 mnd..
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Ja, jeg tenker han får få skive med leverpostei siden han ikke vil ha grøten som er tilsatt jern... Har prøvd med malt extrakt, sviskesaft, frukt etc. Håpløst ;-)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Ja. Gutten min hadde kun 1 tann nede og han brukte ikke den, for å si det sånn : )
Ta sats;-) Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Begynte med skive når hun var 9-10 mnd, men det mest fordi vi skulle ut på langtur til utlandet, og jeg ville at hun skulle være minst mulig avhengig av annet enn mm og grøt. Hadde fint begynt med litt skive til din gutt, ørsmå biter burde jo gå bra!
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Gommene er steinharde, så skive er ikke no problem. Tulla fikk fra 7 mnd. Elsker leverpostei og gomler i vei. Er nå 9 mnd og tannløs! Det går så bra! Hun liker ikke middagsglass, så uten skiva hadde det vært håpløst hos oss.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Ja, får prøve i morgn. Han har en tann som akkurat er gjennom... :-) Takk for svar alle sammen!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 mini har ikke fått tenner før nå .. 9 mnd .. og vi ga brød ved 5 mnd ca.. gikk helt fint.. trente opp gommene sine.. så nå når tenner dukker fram går det som en lek;=) Men lurt å ha litt vann på! Vi kjøpte også sånne sukkerfrie skorper fra wasa... som han gnager på.. gull når det klør i gommene;=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå