Gå til innhold

alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to små barn på snart 2 år og snart 5 år, og har vært gift i snart 6 år med min mann, men har dessverre fått nok og bestemt meg for å gå fra han. men jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg eller noe? Aner ikke noe om eventuelle støtter eller hvordan fordelingen skal bli. Jeg håper selvfølgelig at jeg får full omsorg for barna, men hva skjer dersom han er uenig? Er det noe sted jeg kan henvende meg angående seperasjon osv? Jeg virker sikkert veldig dum, men har jo aldri gjort dette før..

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først av alt kontakte Familiekontoret nær deg og få en mekling med en mekler.Dette fordi dere har barn sammen og må ha meklingsattest vedlagt søknaden om seperasjon. Søknaden om seperasjon får du også på familiekontoret. Er du uten jobb har du rett på overgangsstønad når du er alene med barn. Hvis du får full omsorg på barna skal du også ha barnetrygd for ett barn ekstra. Har du barna i barnehage kan du søke om stønad til barnetilsyn. Da får du dekket ca halve barnehageregningen.

Hvis du skal ha full omsorg på begge barna kan du også kreve at faren betaler barnebidrag.

Jeg håper at dette hjalp deg litt på vei...:-)

Har vært gjennom det samme selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...