Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 min sønn er 8 uker og jeg har ikke brukt lue på han når han ligger i vogna. burde jeg det?
Turid Laila Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Har på han lue når vi er ute ja, også når han ligger i vogna. Bruker det også inne på kjøpesenter og andre trekkfulle plasser. Han er 3 uker gammel i morgen.
Cilla m Neo;) Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 min gutt er 9 mndr og jeg har lue på om det blåser og er litt kjølig. men nå ligger jo ikke han nede i en lun vogn da.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Bruker IKKE lue, men solhatt. Men er det veldig varmt, så bruker hun det ikke - og hvertfall ikke nede i vogna for der er det lunt og godt. Tror du må se an temperaturen for hver dag. Det kan fort bli fryktelig varmt for disse små. Men begge deres babyer var jo veldig små da...men ligger de og sover nede i vogna og det er varmt ville jeg ikke vært i tvil - ville tatt den av.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Bruker ingenting hvis det er veldig varmt og han er i skyggen, Er det trekkfult bruker vi solhatt med klaffer. Men lue bruker vi ikke i det hele tatt. Men forskjellen på lue og solhatt er jo ganske liten... Men opptatt av at han skal få litt luft og så, derfor har han av og til solhatt-fri om det ikke er sol, ja...
Cilla m Neo;) Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 husk at den eneste måten små babyer kan kvitte seg m varme er igjennom hodet, så nedi vognen inne må du ikke bruke det. men trekker det mye eller blåser ute ville jeg hatt på en tynn lue.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Hvis det blåser og er kjølig bruker jeg også solhatt e.l med øreklaffer. Men når det har vært varmt og hun eks. ligger nede i vogna synes jeg det er viktig å ta den av. Er kjempe redd for overoppheting. HS sa til meg: de sier i fra hvis de fryser, men er de for varme...så blir de bare stille og slappe.... Aldri lue inne. Er alltid nøye på å ta av mest mulig av "ytterklær" når vi er i butikk, kjøpesenter mv.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Bruker solhatt, men ikke alltid nede i vogna hvis det er veldig "tett" og varmt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 IKKE bruk lue inne på babyene (de minste)!! De klarer ikke å regulere kroppsvarmen sin ennå og de slipper ut varmen gjennom hodet!!
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Jeg bruker det ikke, det er lunt og godt nedi vogna omtrent uansett vær nå på sommeren.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Det er sjeldent jeg bruker det nå på min 3 mnd gamle baby. Har på ham solhatt når det er sol, og av og til hette på jakke hvis det blåser. Han er som oftest veldig varm, så tør ikke ha tettsittende lue på, nei. Ihvertfall ikke nede i vognen der det alltid er lunt. Jeg hadde mye ørebetennelse som liten og hadde ALLTID lue på, så....vet ikke jeg. He he.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 Sjarmøren er 10,5 mnd og vi bruker solhatt med klaffer over ørene eller lue når vi er ute. Han sover i vogna med kalesjen oppe og da tar jeg av ham lua eller solhatten når han ligger nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå