lego Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Det er en ting jeg har lurt litt på... Hvor stor er (minimun) aldersforskjellen mellom barna for å bli kalt attpåklatt?? Jeg er attpåklatt, 10 år mellom meg og mellomste, 14 år til eldste.
Ta sats;-) Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har 5 år fra mellomste til minstemann, og det FØLES som attpåklatt iallefall. Men har aldri hørt om noen "regel" for hvor stor aldersforskjell det må være for å være "gyldig" attpåklatt... :-)
lego Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2007 Jeg tenkte at når eldste har begynt på skolen og yngste blir født etter det (hvis en har to barn da....), ca 6 år minimum blir vel det da...
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 ja det er attpåklatt..men vil nesten heller kalle det to enebarn.. for meg er liksom en attpåklatt en som kommer noen år etter de andre søsknene.. at man liksom er ferdig med å få barn...
lego Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2007 Men hvis en bare får to barn da? Når er en ferdige med å få barn da? Når er man egentlig ferdige med å få barn? Rett etter fødsel, når en bestemmer seg for å ikke få flere, eller når yngste har blitt xxxår Ta f.eks sambo, han er 6 år eldre enn søstra. Føreldrene hans gikk fra hverandre når han var 4-5 år, men ble sammen igjen og ble gravide. Er hun da en attpåklatt? Jeg mener ja, pga aldersforskjell.
Ta sats;-) Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Ja, jeg vil også kalle det en attpåklatt, pga aldersforskjellen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå