Gå til innhold

Er deres små lette å legge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Legger deres barn seg å sove uten hjelp i form av byssing/synging o.l.?

 

Hvis ikke; hvordan gjør dere for at de skal sove?

 

I så fall; hva gjorde dere for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, veldig lett å få han til å sovne. Ofte må vi ikke inn til han etter vi har lagt han. Må vi inn, er det bare å putte inn smokken og gå. Når vi legger han, legger vi han i senga, legger kosekluten inntil ansiktet, gir han smokken, og ønsker han en god natt (vet ikke nøyaktig hva sambo sier, men jeg sier at jeg elsker han/er glad i han, gir han en nattanuss på kinnet eller panna, og sier natta). Så går vi ut. Sånn har vi gjort det fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fra 5-30 minutter å få han til å sovne. Ligger i senga vår og venter til han sovner. Han gråter ikke men lager endel klagelyder. Jeg synger og gir han hånden min ved behov, men tar han ikke opp etter at han er lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg var veldig sånn i starten at jeg vill la vesla mi bestemme helt,-at jeg ikke klarte å høre henne gråte og sånt, at jeg bysset henne i søvn og løftet henne opp hele tiden.

men så bare meldte det behovet av seg selv; at hun måtte legges,og at jeg ikke kunne bysse henne i søvn for det ville blitt for slitsomt på sikt.så det jeg har gjort er å legge henne ned i senga si etter kvelds stellet. jeg har sunget for henne og hun har skreket.men jeg har fortsatt å synge og holdt henne i hånden. ganske ofte har jeg bøyd meg ned til henne og holdt hodet mitt helt nede ved hennes slik at hun kan kose med håret mitt. men så har jeg trukket meg tilbake og bare holdt henne i hånden.og til slutt roer hun seg.

nå går det lettere og lettere,- men jeg må tåle å høre litt skrik.men jeg går ikke fra henne.er der ved hennes side:-)

lykke til,-du får det helt sikkert til. følg instinktene dine,- jeg tror vi ofte finner ut selv best hva som passer våre barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett og lett fru blom..det varierer veldig!

 

Noen kvelder sovner hun nesten før vi får lagt henne ned (legger henne når hun gnir seg i øya og vi ser hun er trøtt), andre kvelder står hun i senga og vi må til med pupp, byssing etc etc....

 

Men kluet er å få henne i seng før hun tipper over og blir overtrøtt, da kan hun slå seg helt vrang og det blir ramaskrik. Men går stort sett greit da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, synes det er vanskelig. i kveld sovnet han kl 21. det er egentlig tidlig i forhold til de siste ukene,da har han sovnet mellom 22-24.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lett og lett...?

jeg synes iallfall det blir lettere,- det HAR virkelig blitt det.

men det var mange tøffe tak før det er blitt sånn som nå. satt ved henne i halv time -time mens hun gråt. nå sovner hun etter en sang. det gir resultater.

legger henne i halv åtte tiden hver dag.

nettene derimot er fortsatt slitsomme.hun våkner mye for å spise og kl halv seks starter dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå er d lett. Men for ca to mnd siden slet vi som bare d. Han sovnet til puppen hver kveld å alt var bare kaos. Jeg bestemte meg for at han måtte lære seg å sovne alene. Så jeg lot han gråte til han sovnet, å gikk inn til han hvert 5 min, men tok han aldri opp fra senga. Første kvelden var verst, da gråt han i nesten to timer. Måtte inn å gi han vann av og til for han svettet mye av all skrikingen.Neste kveld gråt han bare 15.min å 3. kveld var det stillt. Å etter det har det bare vært å legge han ned, synge å stryke han på panna å så gå. Så sovner han selv. Ble kjempe overasket jeg over hvor fort han lærte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger gutten rett etter bading. Legger han rett ned i senga si, gir han smokk og koseklut, brer dyna over han og synger trollmor mens jeg stryker han over håret. Etterpå sier jeg "god natt min skatt" kysser han i panna og går ut.

 

Må kanskje gå inn en til to ganger for å gi han smokken eller snu han over på ryggen igjen. (Han elsker å ligge på siden å sove og da hender det han tipper over på magen og det liker han ikke)

 

Men dog.... noen ganger har vi noen skikkelige "kamper", he he. Det er ikke hver dag det går like greit, men som oftest gjør det det. Vi har hatt samme rutine fra han kom hjem fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iblant er han verdens enkleste, iblant er han en liten tornado under teppet og umulig å roe ned...

 

Men det pleier å funke å legge ham på siden og stryke ryggen eller klappe rompa, da blir han døsen og glemmer at han absolutt ikke skal sovne ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår er svært vanskelig og legge dessverre... han må rugges til han sovner. har prøvd det med at han skulle skrike til han sovnet,men han skrek til han mistet pusten og ble nesten blå så den tror jeg ikke på. tror da at de fobinder senga si med noe vondt og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mathias er veldig lett å legge.. legger han ned i senga.. gir smokken og brer over han.. synger "trollmor har lagt sine 11 små troll.. " Sier at jeg er glad i han og gir han en nuss.. drar i spilledåsa ( en liten bamse som spiller.. ) og går ut.. må som regel inn å gi smokken noen ganger.. for han turner veldig i senga.. står som regel med hue trøkka inn i hjørnet og rompa i været.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er veldig lett å legge. Vi gir tar kveldsstellet og tar på pysjen, og så gir vi grøt på stua. Når hun er mett og god så går vi inn på soverommet i mørket, og så får hun puppen. Når hun sier seg fornøyd på pupp, så legger jeg henne i senga si, gir henne smokken og kysser henne på pannen før jeg går ut. Ca en gang i uka eller to må jeg inn å gi henne smokken en gang, men ikke oftere. Stortsett sovner hun bare av seg selv. Og jeg har ALDRI latt henne skrike seg i søvn.

 

Jeg begyndte å bysse henne i søvn da hun var nyfødt. Så da hun var 4-5 uker gammel la jeg henne i en lett liten softbag, og bysset henne i søvn mens hun lå i den. Så bysset jeg mindre og mindre, og til slutt bare la jeg henne rett ned og hun sovnet av seg selv. Uten å felle en tåre. For meg handler det om å gjøre barnet så trygt at det vet at du er dær, selv om hun/han ikke kan se deg. Jenta mi er en engel på alle måter, og hun gråter veldig skjelden. Jeg er kanske rar, men jeg har ikke samvittighet til å la henne ligge å skrike i desperasjon til hun sovner i utmattelse. Det syns jeg ikke er nødvendig, når det finnes så mange andre metoder som funker like bra. Jada, de tar kanskje litt mer tid å få til, men det er verdt det for meg. Snuppa mi var 6-7 uker gammel da hun begyndte å sovne av seg selv i senga si. Hun er trygg og god, og trenger ikke gråte eg til ting. Det føles godt for meg som mamma.

 

Når det er sagt så dømmer jeg ikke dem som bruker skrikekurer. Jeg bare velger å unngå dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å lett... Han sovner i min seng etter amming, og ligger der til jeg kommer og legger meg. Noen ganger sovner han i løpet av 10 minutter, andre dager tar det en time. Løfter han over i sprinkelsengen når jeg legger meg, det våkner han ikke av. Har prøvd å legge han rett over etter han sovner ved puppen, men da vil han ofte ikke roe seg - og skriker til han spyr, selv om jeg sitter ved siden av og stryker han over hodet, ryggen etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datteren min har ikke skreket seg i søvn, men skreket fordi hun er trøtt og ikke vil legge seg. jeg har sitti hos henne, og etterhvert har hun roet seg, og til slutt sovnet- ikke sovnet av utmattelse.

barna er individer, akkurat som oss, og som jeg tidligere skrev tor jeg vi finner selv best ut hva som passer for våre barn.

hovedinlegger lurte på råd og jeg har gitt mitt ydmyke svar:-)

jeg også syns jeg har en rolig og nydelig jente,selvfølgelig,men krever også en del jobb.

det tror jeg de fleste vil merke etterhvert,- det kal en masse grensesetting til etterhvert som de vokser--- og masse kos:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...