KnøttetOgMeg Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har nå vært så heldig å få denne bekkenløsningen og har blitt sykmeldt for en periode. Jeg har en sommerjobb hvor jeg har jobbet de siste 6ukene. Noen som vet noe om hva jeg har krav på av sykepenger? Går jeg nå glipp av inntekt for den tiden jeg er sykemeldt eller får jeg vanlige sykepenger? Hm.. har jo aldri vært borte fra jobb før
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Det kommer jo an på hva slags kontrakt du har det. Hvis du har kontrakt feks ut august, så får du del sykepenger ut august? Eller har jeg misforstått nå?
purple Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Dersom du fremdeles har denne obben og du har jobbet der 1 mnd får du sykepenger så lenge du er sykemeldt uavhengig når kontrakt med arb.giver løper ut. God bedring.
sol og varme Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 I forrige svangerskap hadde jeg kontrakt til 31 juli, hadde da allerede vært sykemeldt 50% i noen uker - hadde termin i november og ble sykemeldt 100% fram til da - fikk like mye sykepenger som om jeg ville vært i jobb. Det er ikke kontrakten det avhenger av - sykemelding er sykemelding - den gjelder til du er frisk/barnet kommer. Og dvs. at du også i denne perioden opptjener rettigheter til fødselsepenger (så sant du har jobbet mer enn 6 av de 10 siste mnd før fødselen). -lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå