melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Fordi om du vil slette din profil så går ikke det. Du vil alltid ha spor etter deg. Man kan jo forandre mye av det som står på info'n, men du er fortsatt registrert.
Mammasin Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Men hvilke spor er man redd for at man har lagt igjen?
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 De som styrer facebook kan gjøre hva de vil med info'n du skriver der...de har rettighetene...også til bildene du legger ut.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Jeg angrer ikke på at jeg ble med, men har litt lyst til å slette profilen min. Har ingenting å skjule altså, men folk trenger ikke vite alt om meg til enhver tid. Lurer de på noe, får de ringe og spørre! Jeg synes det er skummelt med alle bilder som blir lagt ut uten samtykke fra den/de som er på bildet. Mange scanner gamle bilder og legger de ut. Tenker også litt på de "stakkars" fotballspillerne som ble kalt inn på teppet pga noen party-bilder. De fleste av oss har vel vært på fest, men det er ikke alle bilder som er ment for allmennheten... Det hjelper fælt lite å slette sin egen profil, andre kan pøse på med bilder av deg likevel.
Mammasin Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Men du trenger ikke legge ut noe info og det lille du legger ut kan man finne ut hvor som helst. Bilder trenger man jo heller ikke legge ut. Men med så mange brukere skal det litt til for at de skal bruke noen av mine bilder:-) Man kan krysse av på om man vil la dem bruke noe på profilen eller ikke, men ellers kan man vel strengt tatt gjøre det med alt man legger ut på nettet, på hjemmesider og på forum sånn som dette. Sporene blir her også, alt man gjør på nett kan spores, men som vanlig lovlydig menneske ser jeg ikke for meg at noe ville ønske å lete meg opp. Men hva vet jeg:-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Men har noen andre bilder av deg der de oppgir navnet ditt, så vet du vel hvem som har lagt det ut siden en må ha profil for å legge ut bilde, og der står det ofte navnet deres. Da er det bare å si i fra, og hvis de ikke fjerner det, så kan du anmelde siden det er ulovlig.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Jeg kikket på endel bilder som er i en gruppe som heter noe sånt som "jeg blir ubrukelig i fylla" (eller noe lignende) Tipper det er rimelig mange der som helst skulle sett at bildene ble fjernet... Med fullt navn, ikke bra synes nå jeg...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Nå fikk jeg helt noia her...er ikke med på facebook så vet jo ikke åssen det er der, men kan det tenke seg at folk har lagt ut bilder av meg med mitt fulle navn???
Mammasin Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Ikke om du er deres venn..men mange er svært naive og tenker nok ikke på annet en at det var et morsomt bilde å vise frem. Synes forresten det er ok å være der og slette alle bilder jeg event ikke liker at noen legger ut..ikke at det til nå har vært noen:-) Det kalles for en tag om noen legger ut et bilde med ditt navn på..har du profil vil du få beskjed med en gang dette skjer, da kan du ta kontakt om du ikke ønsker bildet der.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Går det an å legge ut bilder med fullt navn på folk som ikke har profil? Det er jeg ikke sikker på... I såfall kan de jo ikke få beskjed om at de er tagget... Men selv om bilder legges ut uten fullt navn, vil det likevel være mange som kjenner en! Og da får man jo i hvert fall ikke beskjed om det legges ut uten navn. Ikke at det er like ille da, men likevel...
Mammasin Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Det går fint an. Men som regel legger jo folk fullt navn fordi de vil at personen selv skal få bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå