hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Noen som har gjort det og hvordan startet det? Noen forvarsler?
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har født en gutt i uke 23+6. Fødselen startet med vonde kynnere, det stakk på en måte, og ble ikke borte uansett hva jeg gjorde. Disse "stikkningene" ble sterkere og sterkere og gikk over til sterke menssmerter (dvs rier) ,og mens jeg hadde disse smertene og ventet på sykebil kom en kraftig styrt blødning, det var vel da jeg skjønte at dette ikke kom til å gå over. Fra stikkingene begynte ca kl 22.00 tok det ca 1 1/2 time til blødningen og konstante rier. Hadde forvarsler tidligere den uka, vonde kynnere (greide ikke stå oppreist da jeg hadde de) Men legen påstod det var normalt og ba meg gå hjem og hvile.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Fødte i uke 35 med den eldste. Hadde kraftig bronkitt og hostet så kraftig at vannet gikk!! Kjørte på sykhuset og fikk beskjed om at jeg kunne bli liggende i 2 uker. Hadde ikke rier og fikk ikke lov å gå ut av senga. Vannet gikk rundt 6.30. Om kvelden begynte jeg å få rier og i halv ett tida fikk jeg halv dose med petidin. Kl 0441, ca 22 timer etter vannavgang var lille jenta mi født. Dette var for 20 år siden. Ser at de nå setter igangn fødsel innen 48 timer etter vannavgang. Jenta var 2590 gr og 45 cm. Lå bare noen få timer i kuvøse og fikk reise hjem etter 7 dager. Den gang var 7 dager på føden for 1 gangsfødene helt normalt. Deilig å bli oppvartet og puslet med! Håper å få være noen dager på føden denne gang også. Er bare et lite sykhus, så føde/barsel og gynekologisk er slått sammen til 1 avdeling!
~La luna~ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Sist fødte jeg i uke 35. Kjente noen vonde kynnere/rier, og plutselig gikk vannet. Derfra tok d 45 min til det var over.. Så gikk fort. Vi var på sykehuset i 13 dager, fordi sønnen min hadde gulsot. Lå i lys to dager, men verdien var ikke høy nok til å ligge i lys, men heller ikke lav nok til å dra hjem.. Så det ble laaange dager på sykehuset uten å gjøre noen ting :/ Han ble født 35+2, og idag er jeg 35+4, så håper jeg går til termin denne gang
~La luna~ Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Slimproppen gikk 4 dager før, ellers ingen tegn på fødsel.. (Ikke at slimproppen trenger å være d heller altså)
marwi Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Jeg fødte i uke 36. Hadde først rier i uke 33 (var på kontroll på s.huset- de fant ikke noe galt/tegn på at noe var på gang, men samme natt fikk jeg en kraftig styrtblødning), men det ga seg, selv om s.huset og trodde det kom til å bli fødsel da. Men fikk dra hjem igjen- deretter ble jeg lagt inn pga sv.skapsforgifting i uke 36, fødselen ble igangsatt. Når de første riene kom, nok en styrtblødning så da fikk jeg keisersnitt. Hadde ingen forvarsler egentlig, men hadde rier en stund før begge blødningene. Bare følte på meg at noe ikke stemte.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Hadde faktsisk en følelse like før fødselen at noe ville skje snart... Jeg fødte tvillingene mine i uke 31+5. Hadde vært mye plaget med kynnere og hevelser i ben og hender. Men den dagen var jeg sliten (skulle feire mine sene bursdag med hele familien inkl. middag) var så hoven at jeg hadde vondt for å gå. Ut på kvelden fikk jeg beskjed fra svigermor at jeg burde gå å legge meg. Gjorde det men klarte ikke å sove. Så ble jeg egentlig ganske kvalm og jeg tok en paracet for å dempe smertene jeg hadde i beina. Da spøy jeg. Prøvde å sove så våknet jeg på natta at jeg hadde rier (jeg trodde det var kynnere, men jeg hadde også vondt i korsryggen slik som mensensmerter) da ringte jeg føden og de fant ingen livmorhals. Vi prøvde å stoppe riene, men det gikk ikke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå