Gå til innhold

sting.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 4 uker siden fødsel,kan det da være igjen noen sting? Det kjennes sånn ut. Kan det være at ikke alt har løst seg opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være sting igjen, og de forsvinner om en stund. Mener det tok i alle fall 6 uker før alle var borte hos meg...

Skrevet

kan man ha sex når det er sting igjen da?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmora som sydde at jeg ikke måtte ha sex de første 6 ukene pga infeksjonsfare. På utskrivelsessamtalen sa jordmor (en annen enn hun som sydde) at jeg kunne ha sex, men da med kondom de første 6 ukene. Jeg prøvde ikke å ha sex, fordi jeg ikke hadde det minste lyst. Uansett tenkte jeg at det var best å la det gro i fred der nede de første 6 ukene, så man ikke ble unødvendig plaget med infeksjoner eller at det revnet opp igjen...

Skrevet

Jeg sydde ganke mye etter fødsel. Var på 6 mnd. kontroll på syehuset, og da sa de at det var mest sannsynlig var noen sting igjen ennå, og at dette kunne ta veldig lang til før de forsvant. De sa at noen tråder brukte lengre tid på å oppløse seg.

Skrevet

Det er nok best å vente til stingene har grodd. Men kondom kan man droppe. Min jordmor sa at det var overdrevet hvor farlig det var å ha sex i de første 6 ukene. Man var jo vant med mannens bakterier. Så lenge man føler for det selv kan man godt ha sex før det er gått 6 uker.

Skrevet

Det er et bevisst valg legen/jm gjør når de syr. Finnes forskjellig typer tråd, noen løser seg opp etter ca en uke og brukes der man regner med det gror innen den tid. Så er det noen tråder som løser seg opp veeeeldig sent, og brukes der man regner med det tar lang tid før det gror, og der det er mye strekk på såret i tiden der det skal gro.

Skrevet

Jeg sydde 4 sting, der ingen etter 6 uker hadde løst seg opp.

Legen fikk fjernet 2 mens de 2 andre hadde vokst inn i selve vevet der nede.

Hadde en tråd ende som stakk noe inmari og etter litt frem og tilbake diskusjon med legen på sykehuset gikk hun med på at de skulle skjære ut og fjerne de som var igjen.

Det ble gjort 8 mnd. etter fødsel og den tråden de stingene var sydd med hadde ALDRI løst seg opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...