Gå til innhold

Grrr, svigermor møtte opp full til barnevakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg skulle ut og feire bursdag igår og svigermor skulle passe barna. Jeg tenkte at vi kanskje skulle gå før leggedags sånn at hun skulle få pusle med minsten selv, eg vil nemlig veldig gjerne at alle besteforeldrene skal være trygge på barna og barna trygge på besteforeldrene.

Men så da svigermor kom fortalte hun gledesstrålende at hun hadde blitt invitert på middag hos naboen og fått i seg en halv flaske rødvin!! Hun snøvlet lett og var litt ustø, jeg ble helt satt ut!!! Alle min planer om å la henne være igjen med lillegull ble forkastet og jeg orget hele leggingen selv.

Svigermor la ut om at det var brudd mellom henne og en "venn", de har hatt et forhold i ca 10 år. Jeg skjønner jo at dette er tøft, men det er IKKE greit å møte opp brisen til barnevakt av den grunn! Problemet er at hun allerede har takket ja til å ha minsten på overnatting om noen uker fordi vi skal i 40-års lag et stykke unna, ikke pokker om jeg lar henne gjøre det nå! Hvilket betyr at jeg må fortelle henne det direkte, noe jeg ikke akkurat gleder meg til... Mannen min synes heller ikke dette er noe stas, det er jo hans mor. Men det er bare så uaktuelt å la ungen være der på overnatting, jeg ville ikke kunnet slappe av på festen og dermed like gjerne være hjemme og passe minsten selv.

Jeg er en ganske konfliktsky person, men denne er det bare ingen vei utenom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen grunn til å overreagere vel... er jo ikke dermed sagt at hun alltid er full

Skrevet

Hun har desverre hatt et problem med alkohol av og på i flere år, men jeg har valgt å stole på at hun kan kontrollere det når hun skal passe barna, det har aldri vært vanskelig før. Men nå er hun tydeligvis så deppa at hun heller drikker litt for å døyve på smertene i stedet for å være klar i toppen for barnas skyld.

Skrevet

Oi! Skjønner godt at du ikke vil la henne passe babyen da. Som du sier, jeg hadde heller ikke greid å slappe av på festen, så da er det liten vits å gå.

Skrevet

Alkohol og små babyer passer ikke sammen. Dersom man drikker sjelden vil et glass faktisk ha en innvirkning på personen. Man kan bli mer døsig eller litt ukritisk, det er jo det alkohol gjør med hjernen. Hva hvis det skjer noe og hun må for eksempel kjøre til legevakten for å sette situasjonen på spissen. Jeg støtter deg i at hun ikke kan passe babyen din etter så lite som en dråpe alkohol. Ikke verdt å ta sjansen.

Skrevet

oi da! skjønner godt du ikke vil ha henne som barnevakt da!! Hva med å ta en prat med henne om dette. Sett deg ned med henne og fortell at du synes det er leit at hun har et problem med alkohol og informer henne om at å blande barn sammen med alkohol er uakseptabelt. Enda bedre hadde det vært om samboeren din gav henne beskjed og tok en prat med henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...