Etaner Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Jeg så på Nigellas kjøkken en gang, da laget hun noen kaker sammen barna. Det var noen sånne vaniljekaker som hun stakk ut som pepperkaker og pyntet med melis i forskjellige farger,, Jeg vet ikke hva de heter og finner derfor ikke noen oppskrift på det. Noen som har en sånn slags oppskrift, altså kaker man stikker ut med peppekaker-former. (-:
Etaner Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 hehe, vet ikke.. Er de gode, hva slags smak er det på dem?
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Det ligna veldig på kakemenn....men er ikke sikker på om det er det samme.
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Hvite Kakemenn og damer. Ingredienser: 4dl vann 1/2kg sukker 125g smør 1kg hvetemel 1ss toppet hjortesalt konditorfarge melis og eggehvite Tilberedning: Vann og sukker skal stå 30min i kjøleskap Bland i sammen med smeltet smør og mel. Kjevle deigen 5mm tykk, og trykk ut kakemenn. Stekes midt i ovnen på 225gr 10-15 min. Kan pyntes med konditorfarge (tegn med bakenden av en fyrstikk)eller med farget melisglasur.
Etaner Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2007 Tusen takk ((= Da prøver vi på de....
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 http://www.nigella.com/ Sjekk denne siden....her kan du lete etter oppskriften...tror jeg så den der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå