Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at det blir tatt gynekologisk undersøkelse i uke 39, eller blir det ikke tatt noen kontroll før fødsel?

Leser om mange der det har blitt tatt sjekk på modning og åpning og lurer på om dere spør om det eller om det er standard praksis?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Du kan spørre legen din eller jordmor om å gjøre det, hvis ikke så blir du ikke sjekka før fødsel

Skrevet

Jeg spurte jordmor. Det føles litt rart å spørre om det (det er jo ikke akkurat slik at man så gjerne vil at noen skal røske oppi der...), men jeg tror de fleste jordmødre/leger er vant med det. Har hørt om at noen sier nei, men det tror jeg hører til sjeldenhetene.

Skrevet

Spurte JM om det var obligatorisk med en gu til før fødsel og det var det ikke om det ikke fantes grunnlag for det.

Så jeg kunne bare slappe av.

Bebien kommer når den kommer ikke no vits å vite om man har 1-2 cm åpning i en uke før det skjer noe. Men det er min mening da...

Skrevet

Har ikke og er ikke lysten på at noen skal rote oppi der, bare derfor jeg spør. har egentlig litt angst for slik sjekk, så derfor greit å vere forberedt i tilfelle.... =)

Skrevet

Var på 39 ukers kontroll torsdag og ingen GU da. Var litt spent jeg også, men det er nok ingen automatikk i det. Skal på kontroll igjen på torsdag som kommer, men blir vel ingen GU da heller hvis jeg ikke ber om det, og det har jeg ingen planer om å gjøre.

Skrevet

Godt vi er flere......rart det der.....når fødselen er....så foregåt jo alt nedentil....men det er ingen kvie =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...