Gå til innhold

Fødselsmerke-storkebitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen ble født med rosa merke i pannen og på nesen..De kaller det storkebitt.Flere som har barn med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann ble født med et fødselsmerke i nakken, et storkebitt visstnok. Han er nå 6 mnd gammel og han har det fortsatt:)

Skrevet

Min har over begge øynene, ser nesten ut som om han har rosa øyenskygge :) Det er allerede mye mindre tydelig nå etter 4 mnd og vil nok forsvinne om ikke så lenge

Skrevet

Stina har også...

I nakken, et lite et.

Noen som vet hva det kommer av?

Skrevet

Helsesøster sa til meg at det kom av hvordan lillemann lå i magen..

Skrevet

Gutten min har over nesen mellom øynene. Blir ganske rødt om han anstrenger seg eller skriker=)

Skrevet

Merkelig...

Jenta mi lå i seteleie nemlig... Og er tatt med keisersnitt...

Skrevet

Hmm.. nei, da vet jeg ikke du.. Ble ikke helt klok på at det kom av liggeposisjonen jeg heller..:)

Skrevet

er jordbærmerke det samme forresten??det sa helsesøster at snuppa mi har på innsiden av låret..helt knallrødt...

Skrevet

Storkebitt" eller kapillært hemangiom som det heter på latin, er det vi kaller ofte fødselsmerke og er litt diffust rødt, ujevnt begrenset og lokalisert i pannen, på øyelokk og i nakken. Det blekner i løpet av de første årene.

"Jordbærflekk" eller kavernøst hemangiom som det heter på latin, er mer frambukende, lilla-røde, bløte og ofte store. De finnes ikke ved fødsel, men kommer etter 1-2 uker etter fødsel. De forsvinner som regel før ved 7 årsalderen, 50% før ved 2 årsalderen.

Den største forskjellen ligger i når de oppstår, og størrelsen og tykkelsen.

Skrevet

ja det er tykt og litt ruglete på en måte..men hun har faktisk hatt det fra første dag..på størrelse med tommelneglen min..er litt lilla rødt..

Skrevet

Snuppa vår ble født med storkebitt på øyelokket og i nakken. Nå er hun snart et år og det på øyet er nesten borte, det i nakken synes litt mer.

Skrevet

Knøtta min har det ja, både i panna - litt diffust utflytende, og litt sterkere i nakken. Hun er straks 6 mnd, og det synes jo godt, men jeg tenker ikke over det. Er bare forundret over hvor utrolig mange unger som har dette.. :-)

Skrevet

Snuppa mi har også i nakken, i likhet med pappan sin onklene sine (på farsiden) og farmor.

Skrevet

Min har i nakken.

Nevøen min på 6 hadde i pannen, bleknet mer og mer og er nå helt borte.

Skrevet

Min har på nesen, pannen og under nesen+ nakken og over rumpa..Dvs ..alle plassene de bruker komme.

Skrevet

Jenta mi har storkebitt i bakhodet og i nakken. Ser det nesten ikke.

Skrevet

begge mine barn er født med storkebitt i panna og fødselsprikker i hårfeste bak i nakken.

min sønn har det enda, han er ,5mnder, men min datter på 2.8år har storebittet blitt nesten helt borte på. kommer fram igjen om hun blir sinna.

Skrevet

Serina hadde både i nakken og i panna når ho ble født, men det i nakken er nå forsvunnet... Vet ikkje helt når da... Men i panna har ho et hjerteforma merke... Litt koselig å se på når ho blir rød i toppen, at det lyser fram et hjerte da :o) Ses ikkje så godt når ho ikkje anstrenger seg... Eller eg ser det, men de som ikkje har sett ho før, legge ikke merke til det..

Skrevet

Håper det forsvinner da..Selvom det ikke plager meg i det hele tatt...!! Verdens fineste velskapte pia uansett!!:))

Skrevet

ja tulla har det ja:)

litt i pannen og neddover ved øytenbrynene..hun er 5 1/2 mnd men hun har det fortsatt,blitt litt svakere da..men når hun gråter kommer det frem...

Legen sa det ville forsvinne sånn ettehvert..selv bryr jeg meg ikke om det men syns det er flaut da mange spør om jeg har mista ungen eller om hun har slått seg blir stempla sånn... =(

Skrevet

Vesla her har stoprkebitt på det ene øyelokket og bak i nakken :)

Skrevet

Er en del som har spurt meg og om det er eksem eller om det er blodutredelse...Sier det bare som det er jeg...:)

Skrevet

Storkebitt....hva det kommer av? Kommer jo med storken, så...... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...