Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som her brukt p-sprøyte og blitt gravide ganske kjapt etter at dere sluttet a bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger spennt med på denne tråden. Har selv brukt p sprøyte og begynner nå alvorlig å lure på om det er noe galt med meg fordi jeg ikke blir gravid. Jobber på et øde sted og veldig mye så en sjekk går ikke før en evnt. ferie. Hadde en sjekk vært en gang så hadde det jo ikke gjort noe, men etter som jeg har hørt her inne er det gjentatte besøk hos gyn gjennom syklusen. Har liksom skyldt på p sprøyten helt til nå. pp 16 så det vil si 20 mnd. siden jeg tok min siste sprøyte. Er ikke helt sikker på hva sprøyta gjør heller jeg. Først tok det lang tid å få igjen mensen, da den kom var den uregelmessig, og jeg har/hadde mange anovulatoriske faser. Lurer også på om befruktede egg har vanskeligere for å feste seg på grunn av at sprøyta henger igjen...

Skrevet

mange som går over et år etter siste sprøyte å ikke klarer å bli gravide. er noe legen bør advare om på forhånd det der.

Skrevet

tok 1,5 år før jeg fikk syklus... mista mensen,gikk på sprøyta i 6 mnd og og har ikke gått på noe prevensjonsmiddel på 1,5 år... wehu:(

Skrevet

Det tok 1 1/2 år før jeg fikk EL og normal syklus. Da bel jeg gravid etter 4pp. Lykke til, noe slit å få syklusen i gang etter p-sprøyte (hvertfall for meg!!)

Skrevet

Det er faktisk litt godt å høre at det er andre som har gått i ca 1, 5 år etter sprøyta før allt er normalt igjen. Da er det kanskje ikke meg det er noe alvorlig galt med. Men litt sårt er det jo at det skal gå så lang tid, får bruke tiden til konstruktiv forbredelse til babyen kommer da.. Håper det går fort for deg Nina Celine. Det skal, har jeg lest, ta gjennomsnittlig 10 måneder før man blir gravid etter p-sprøyte. Men alt fra 4 til (og når jeg leste dette holdt jeg på å gå i bakken) 34 måneder er observert.

Skrevet

Takk for svar. jeg har fått to barn som det 2 1/2 års aldersforskjell på.Mellom de to fullgåtte svangerskapa mine hadde jeg to spontanaborter. Etter å ha fått minstemann begynte jeg på p sprøyte fordi vi egentlig var enige om å ikke få flere. Nå har vi ombestemt oss og syns det hadde vært koselig med en søskenflokk på tre.Det er ikke det at jeg skal klage, vi har fått to og jeg blir lett gravid,men alderen vår tilsier at det ikke bør drøye for lenge og så vet jeg jo at det ikke er noen selvfølge at det skal gå bra hvis jeg først blir på vei.....tok den siste sprøyta i mars og sliter ennå med bivirkninger, så da får vi se hvor lenge det drøyer. Håper vi alle slipper å vente for lenge før det skjer noe. Lykke til

Skrevet

Her fikk jeg egentlig svar på det jeg lurte på. Genialt å høre andres erfaringer. Jeg har nemlig planer om å begynne å prøve å få barn ca på nyåret, og derfor vurderer jeg å slutte med p-sprøyta allerede nå for å se om det tar lang tid før mensen kommer tilbake.

Tror dere man kan bli gravid før første mens kommer etter man har sluttet med sprøyta? Av forskjellige grunner vil jeg helst ikke bli gravid før på nyttår, samtidig vil jeg ikke at det skal ta for lang tid når vi først begynner å prøve... Så tror dere her inne at jeg gjør lurt i å slutte med sprøyta allerede nå?

Skrevet

Blødningene jeg hadde etter at jeg hadde sluttet med sprøyta hadde veldig lite med menstrasjon å gjøre. Første tegn til blødning så jeg etter 4 måneder, men eggløsning fikk jeg ikke før nærmere 10 mnd etter at sprøyta var avsluttet. Eggløsning har kommet oftere og oftere, men mange faser i begynnelsen var uten eggløsning. Lutealfasen begynnte med 5 dager og er nå oppe i 11. 5 dager er selvfølgelig alt for lite for en liten spire å feste seg. Tror du trygt kan slutte med sprøyta jeg. Hvis du tar eggløsningstester vil du jo være ganske trygg for da ser du jo når du må bruke kondom, og eventuellt fra din første EL bruke alternativ prevensjon. Seff kan sperm leve i mange dager, men sprøyta virker jo ikke bare el hemmende den hindrer jo også egget å feste seg, samt at den gjør slimet tykkere og hardere å penetrere for sædcellene. Lykke til med babylaging på nyåret

Skrevet

jeg ville også ha sluttet nå fordi det ser ut til at de fleste har erfaring med at det går ei stund før syklusen er som normal igjen. Jeg lurer litt på når jeg sluttet med p sprøyta....var det i mars når jeg tok den siste sprøyta eller sluttet jeg i juni når jeg skulle hatt ny sprøyte, hvis jeg hadde valgt å fortsette å bruke prevensjon? Håper noen gidder å svare..

Skrevet

Nina Celine;

Du sluttet med p-sprøyten i juni da du skulle tatt ny sprøyte. Fra mars til juni var du jo beskyttet av prevensjonen.

Jeg sluttet med p-sprøyten i juni i fjor, og ble gravid ca ett år etter. Er nå i syvende uke.

Skrevet

Så fint at du er gravid ...lykke til. Har liksom misforstått litt jeg...har trodd at jeg sluttet i mars.....men da er det bare å prøve og håpe at det ikke går for mange måneder før det klaffer for oss........

Skrevet

Hmm... Er helt nybegynner på dette, og må innrømme at jeg ikke vet så mye hva du snakker om... (flau)

Hvordan vet man når man har eggløsning? Kan man kjøpe tester for dette på apoteket? Må man teste seg i hytt og pine da, for å være sikker på å få med seg når den kommer?

Altså, om jeg får småblødninger etterhvert, hvordan vet jeg om det er mens eller ikke? (Om jeg kan bli gravid eller ikke) Huff, nei nå følte jeg meg som en forvirra fjortis her...

Men er veldig takknemlig for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...