RockMyWorld Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Aktiv, air eller standard? Har bæresjal også, men skal ha en baby bjørn i tillegg...
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Ingen av dem;) Anbefaler heller Mei Tai:) Mer funksjonelt når barnet blir eldre... Evt, dersom du M^ha bb, så anbefaler jeg Active, da den har mye bredere stropper:)
RockMyWorld Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Det er min kjære som vil ha BB når vi skal reise ol. Han er ikke helt for d¨å gå med de sjalene!
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 MeiTai er IKKE er sjal;) Vi ham noen fra feks Babyhawk med sort og dødnigehoder eller noe. Eller la ham velge stoff selv og sy! Da kan han jo få akkurat hva han vil:) MeiTai er ganske likt Babybjørn, men kan brukes fra nyfødt, har knyttestropper, og ingen tidsbegrensning, da det ikke er belastende for barnet:)
rødhette* Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Nå kjenner ikke jeg til air, og har selv ikke brukt active. Men active gir bedre støtte for ryggen av original, så ville valgt den hvis vi skulle kjøpt ny nå.
Junipappa '07 Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Har selv både BB Active og Moby Wrap bæresjal. Kan anbefale begge to, men ville selv valgt en Mei-Tai i stedet for BB nå i ettertid. Ganske enkelt fordi disse virker lettere, enkel å bruke og mer fleksibel for både barn og bærer. Sjekk www.tettinntil.com for mer info. Men BB Active er bra den, selv om den kan bli ganske "tett" etter hvert, i hvert fall i sommerhalvåret. Men korsryggstøtten er jo suveren, så lenge alle innstillingene er skikkelig tilpasset brukeren. Air er kanskje en bedre BB om den primært skal brukes inne eller på sommeren, og ikke i lengre perioder. Og så tar jo den utrolig lite plass når den er pakket sammen i sammenligning med Active (som er ganske massiv).
freebird Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Det finnes bæreseler som likner på Mei Tai, men som har stropper med klips istedet, feks Ergo bæresele. Den ser på ingen måte ut som et sjal og har myyyye bedre bærekomfort for barn og voksen enn BB. Jeg angrer så mye på at vi kjøpte BB, skulle kjøpt en av de andre bæreselene med en gang.
rødhette* Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Jeg anbefaler deg (mannen din) å prøve de ulike babybjörnene i butikken, de pleier å ha prøvemodeller. Prøv med babyen oppi! Ser noen over her roser ergoselen. Jeg har hørt mye fint om den før. Men da jeg skulle få låne den hos noen jeg kjenner, ble jeg veldig skuffa. Trodde da den skulle være så mye bedre enn babybjörn (vi har original), men jeg fikk kjempevondt etter en kort gåtur med ergoselen! Så det er smak og behag. Så prøv de forskjellige før dere kjøper
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Gutten min stortrives i babybjørn og vi trives med den. Har active. Sitter jo der bare korte stunder likevel. Synes babybjørn har fått mye kritikk her inne, men "ute i den store verden" er babybjørn fullt akseptert. Har hørt med fysioterapeut...babybjørn er helt fint! Og babyene sier i fra hvis de ikke trives...min gutt er hvertfall VELDIG flink til å si ifra hvis det er noe han ikke liker... ;o)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Vi har Active, og den er veldig bra. Vesla elsker å sitte der og ha full oversikt, og den er god for ryggen til mor. Har også ringslynge, men den liker ingen av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå