Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Prøver å forberede jenta mi på at vi skal p kontroll om noen uker.. Men hva skjer egentlig på 4-årskontroll?
Spirevipp med go`gutten Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har vært på utplasering hos helsesøster i vinter, og i notatene mine har jeg bare skrevet "synstest, språk og motorikk". Mulig noen andre kan svare litt mer utfyllende :-)
Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Flott.. det sier meg i hvertfall noe Takker
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 fant denne linken til en info side for hvordan noen gjennomfører 4års kontroll.. http://www.nesodden.kommune.no/Avdelinger/Helseavdelingen/dokument/Brosyrer/4%20åringer.htm husker ikke helt selv hva vi gorde selv (6år siden hehe) men kan ikke huske noe skummelt hehe Lykke til..
bell3, fikk gutt Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Var i forrige uke. de har samtale både med foreldre og samtale der de inkluderer barnet veldig godt. Gjorde det med oss ihvertfall. Ellers er det utvikling,aktivitet og lekemiljø. De snakker om kosthold og søvn vaner. Renslighet, selvstendighet og mestring. Språkutvikling, ulykker, skader. Foreldre og rusmiddel i forhold til barn. (synlig drikking). Sosialt nettverk er de også inne på. Også var det syns test og hørsels test. Det var i hvertfall det de gjorde her,om det er likt over alt aner jeg ikke. Men det er ikke noe å stresse med. det jeg sa til gutten min var at vi skulle på helse stasjonen og se hvor stor han var blitt, og at vi skulle snakke med ei hyggelig dame som skulle finne ut om han så og hørte bra. Ikke noe stress i det hele, og alt gikk helt fint. De helsesøstrene er så flinke til å ufarlig gjøre situasjonen for barna, og viss det er noe barnet streiker på og ikke vil være med på , så får en en ny time. (det skjedde med datteren min. Og det var visst rimelig vanlig) de har jo sterke meninger de små håpefulle...... Ha det fint på kontrollen )
marghald Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Det er dessverre forskjellig fra kommune til kommune. Her i Tønsberg syns jeg det var skikkelig dårlig. Det var kun synstest, og det var det... Ingenting annet. Vi syns det er litt rart med tanke på at de heller ikke har 3-års kontroll her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå